Home » D:News » A fost descoperit un dinozaur cu pene, mare cât un autobuz!

A fost descoperit un dinozaur cu pene, mare cât un autobuz!

Publicat: 06.04.2012
Deşi până în prezent au mai fost găsite numeroase rămăşiţe ale unor dinozauri în provincia Liaoning, din nord-estul Chinei, specialiştii spun că fosilele nou-descoperite aparţin celui mai mare animal cu pene care a existat vreodata.

Conform cercetătorilor, animalul a trăit acum 125 de milioane de ani, iar analiza fosilelor arată că un adult ajungea să aibă o lungime de peste 9 metri şi o masă de o tonă şi jumătate, aproximativ de 40 de ori mai mare decât un Beipiaosaurus, cel mai mare dinozaur cu pene cunoscut anterior.

Noua specie, numită Yutyrannus huali, pare să fi fost o rudă îndepărtată a marelui prădător Tyrannosaurus rex, care a trăit 60 de milioane de ani mai târziu, la sfârşitul erei dinozaurilor.

Coordonatorul cercetării, profesorul Xing Xu de la Institutul pentru Paleontologia Vertebratelor şi Paleoantropologie din Beijing, a declarat că „este posibil ca existenţa penelor să fi fost mult mai răspândită, cel puţin în rândul dinozaurilor carnivori”. Cu toate acestea el a explicat că, cel mai probabil, penele serveau drept o „haină” izolatoare, călduroasă şi nimic mai mult. Penele lui Yutyrannus huali aveau forma unor filamente moi; nefiind rigide, nu puteau servi la zbor.

Sursa: The New York Times