Home » D:News » Ultrasunetele tratează cancerul de prostată fără efecte secundare

Ultrasunetele tratează cancerul de prostată fără efecte secundare

Publicat: 17.04.2012
Oamenii de ştiinţă au identificat un nou tratament eficient împotriva cancerului de prostată: unde sonore care distrug celulele tumorilor.

Acurateţea acestui remediu sugerează că ultrasunetele ar putea deveni o alternativă la tramentele tradiţionale, deoarece prezintă mult mai puţine efecte secundare.

Studiul efectuat în Marea Britanie este primul în care a fost folosit tratamentul experimental intitulat HIFU (high-intensity focused ultrasound). Acesta poate fi folosit împotriva tumorilor ce măsoară doar câţiva milimetri în diametru.

În testul efectuat, 95% dintre pacienţii trataţi cu ultrasunete erau vindecaţi de cancer la un an de la tratament.

Ultrasunetele fac ca ţesutul să vibreze şi să se încălzează, distrugând celulele din zona ţintită. Tratamentul este aplicat în spital, sub anestezie generală, iar pacienţii se pot întoarce acasă în maxim 24 de ore.

Rezultatele au arătat că la 12 luni de la tratament, niciunul dintre cei 41 de bărbaţi trataţi în cadrul studiului efectuat la University College London nu suferea de incontinenţă, un efect secundar tipic tratamentelor contra cancerului de prostată.

Sursa: Daily Express