Home » D:News » Dinozaurii – responsabili pentru încălzirea globală?

Dinozaurii – responsabili pentru încălzirea globală?

Publicat: 07.05.2012
Dinozaurii ar putea fi „vinovaţi” pentru apariţia schimbărilor climatice, motivul fiind... flatulenţa, spun oamenii de ştiinţă.

Profesorul Graeme Ruxton de la Universitatea St. Andrews, din Scoţia, susţine că, timp de 150 de ani, aceşti giganţi au emis mari cantităţi de gaz metan, cauzând încălzirea globală. Sauropodele, mari consumatoare de plante (din a căror digestie rezultă mari cantităţi de metan), ar fi principalele vinovate pentru provocarea schimbărilor climatice.

Conform calculelor făcute de oamenii de ştiinţă, animalele ar fi produs mai bine de 520 milioane de tone de metan pe an, mai mult decât se produce astăzi la nivel mondial. Din acest motiv specialiştii cred că această cantitate enormă ar fi fost de ajuns pentru a provoca încălzirea planetei. Mai mult, cercetările arată că ar fi fost posibil ca schimbările climatice să se fi produs atât de brusc, încât să ducă la dispariţia dinozaurilor.

Numai unul dintre aceste animale, un Argentinosaurus de 90 de tone şi 43 de metri lungime, ar fi consumat cel puţin o jumătate de tonă de mâncare pe zi. După ce ar fi ajuns în stomacul dinozaurului, alimentele ar fi fost transformate în mii de litri de gaze cu efect de seră, comparativ cu 200 de litri pe zi, cât produce o vacă în ziua de azi.

Comparativ cu dioxidul de carbon, metanul este de 20 de ori mai eficient în reţinerea căldurii în atmosferă. Acesta este rezultat dintr-o multitudine de surse naturale, inclusiv depozite de deşeuri, gaze naturale, surse de petrol şi agricultură.

Oamenii de ştiinţă susţin că şi activităţile umane au făcut ca nivelul de gaz să crească de 2,5 ori mai mult decât era normal. Prin urmare, oamenii sunt responsabili pentru încălzirea globală în proporţie de 20 de procente.