Home » D:News » Alge carnivore ce mănâncă animale de 10.000 de ori mai mari decât ele au fost descoperite în Danemarca

Publicat: 11.05.2012
Pe plajele din Danemarca au fost descoperite alge carnivore ce sunt capabile să se hrănească cu animale de 10.000 de ori mai mari.

Cercetătorii au descoperit aceste creaturi carnivore microscopice pe plaja oraşului danez Helsingør. Algele microscopice se hrănesc cu animale ce aseamănă cu creveţii, dar care măsoară maxim un milimetru.

„Ce este cu adevărat senzaţional la această descoperire este faptul că algele, ce par să fie animal şi plantă în acelaşi timp, atacă şi se hrănesc cu zooplancton”, a declarat Terje Berge, cercetător la Universitatea din Copenhaga. „Este ca şi cum în savanele din Africa, iarba ar sări din senin, ar ataca gazelele şi s-ar hrăni cu ele”, a adăugat Berge.

Studiul publicat în publicaţia ştiinţifică International Society for Microbial Ecology Journal reprezintă prima documentare a algelor carnivore în afara Spaniei, singura ţară în care fuseseră descoperite până acum.

În 2006, cercetătorii au identificat în Spania o specie intitulată Karlodinium armiger, care paraliza şi se hrănea cu peşti de mici dimensiuni. „Cercetătorii au studiat peştii în laborator, şi au descoperit că inclusiv exemplarele care măsurau doi centimetri în lungime erau paralizate. Credem că este vorba despre o toxină, pentru că animalele paralizau foarte repede”, a explicat Berge.

După ce paralizează prada, algele introduc tuburi microscopice în pereţii celulari ai victimelor şi absorb apoi nutrienţii dinăuntru. Îndată ce substanţele nutritive încep să se scurgă din victimă, algele se năpustesc în jurul victimei.

Descoperirea este foarte importantă pentru ştiinţă, deoarece până acum se credea că algele se bazează în mod exclusiv pe fotosinteză pentru a se dezvolta.

„Până acum oamenii de ştiinţă observaseră alte organisme unicelulare care atacau peşti, dar nu se ştia că animalele cu cloroplaste pot consuma zooplancton”, a explicat Berge.

Algele carnivore nu sunt periculoase pentru oameni.