Home » D:News » Şapte minute de teroare sau coborârea rover-ului pe Marte (VIDEO)

Şapte minute de teroare sau coborârea rover-ului pe Marte (VIDEO)

Publicat: 26.06.2012
Când Mars Science Laboratory, vehiculul spaţial lansat de NASA, va ateriza pe Marte, în data de 5 august, totul va trebui să decurgă perfect, căci altfel miliardele de dolari şi miile de ore petrecute pentru crearea proiectului vor fi fost cheltuite în zadar.

Dacă un singur lucru nu decurge cum trebuie, toată operaţiunea va eşua, au declarat oamenii de ştiinţă, care au explicat cum va avea loc aterizarea, eveniment supranumit de ei „şapte minute de teroare”.

Marte este atât de departe de Pământ, încât NASA va afla abia după 15 minute dacă operaţiunea a fost un succes.

Rover-ul numit Curiosity a fost lansat în noiembrie 2011 şi se presupune că va ateriza peste o lună în craterul Gale de pe Marte. După aterizare, roverul va căuta urme ale vieţii trecute sau actuale, analizând clima şi geologia planetei timp de 23 de luni, sau aproape un an marţian. Dar, până să ajungă să întreprindă acţiuni de explorare, Curiosity trebuie să ajungă de la 21.000 de kilometri pe oră la 0 kilometri.

„Este una din cele mai mari provocări cu care ne putem confrunta şi un eveniment unic pe Marte”, a declarat Miguel San Martin. Nava a fost concepută pentru a se orienta singură în timpul aterizării violente, folosind o serie de manevre complicate. Atunci când va intra în atmosfera planetei Marte, care este mult mai subţire decât cea a Pământului, Curiosity va elibera cea mai mare şi mai puternică paraşută supersonică din lume.