Home » D:News » Cel mai simplu mod prin care poţi reduce şansele apariţiei cancerului la sân

Cel mai simplu mod prin care poţi reduce şansele apariţiei cancerului la sân

Publicat: 26.06.2012
Riscul de a dezvolta cancer mamar poate fi diminuat cu 30 de procente dacă faceţi plimbări zilnice de o oră şi jumătate, spun specialiştii.

Ultimele cercetări relevă că 10 ore de exerciţii simple, pe săptămână, pot diminua şansele de apariţie a bolilor la toate vârstele. Oamenii de ştiinţă din America cred că un stil de viaţă activ previne formarea ţesutului adipos, despre care se cunoaşte că ar favoriza formarea tumorilor canceroase.

În studiu, experţii au comparat stilul de viaţă a 3.059 de femei cu vârste cuprinse între 20 şi 98 de ani. Dintre acestea, 1504 fuseseră diagnosticate cu cancer la sân. Fiecare participantă a fost intervievată cu privire la obiceiurile ei legate de activităţile zilnice, de cât de mult merge, face jogging sau activităţi casnice.

Rezultatele au arătat că femeile care au făcut între 10 şi 19 ore de exerciţii pe săptămână aveau cu 30% mai puţine şanse de a dezvolta cancer la sân, comparativ cu restul participantelor. Cercetătoarea Lauren McCullough de la Universitatea North Carolina a explicat că nu este neapărat necesar ca femeile să meargă la sală şi să facă exerciţii intense. Aceste activităţi zilnice pot include efectuarea unor treburi în gospodărie, plimbările sau mersul pe bicicletă.

Cu toate acestea, studiul a scos la iveală faptul că odată ce femeile începeau să ia în greutate, efectele benefice ale activităţilor fizice dispăreau. Din acest motiv, oamenii de ştiinţă cred că exerciţiile fizice împiedică apariţia tumorilor canceroase prin reducerea numărului de celule adipoase. Ţesutul adipos eliberează hormoni precum estrogenul şi testosteronul, care încurajează creşterea tumorilor.

Studii anterioare arătaseră că ţesutul adipos joacă un rol important în apariţia cancerului. Anul trecut, un studiu realizat la Universitatea Oxford a susţinut că obezitatea ar putea fi principalul factor care favorizează dezvoltarea cancerului la sân în rândul femeilor în vârstă.