Prima pagină D:News

Cu un pas mai aproape de tinereţea fără bătrâneţe

Redactia Descopera.ro | 07.05.2012 | ● Vizualizări: 439
Cu un pas mai aproape de tinereţea fără bătrâneţe     longevitate, viata lunga, cartita-sobolan golasa, proteine + zoom

Cârtiţa-şobolan golaşă trăieşte de zece ori mai mult decât şobolanii obişnuiţi. Din acest motiv, oamenii de ştiinţă cred că aceste animalele subterane deţin secretul molecular al unei vieţi mai lungi.

Un nou studiu vine să susţină că o anumită proteină ar fi cea care asigură longevitatea.

Analiza genetică a dus la constatarea că, la cârtiţa-şobolan golaşă (un mamifer care trăieşte în Africa), nivelul concentraţiei de proteină NRG-1, crucială pentru funcţionarea creierului, este mai ridicat decât în cazul altor specii de rozătoare. NRG-1 este concentrată în cerebel, parte a creierului importantă pentru controlul motor.

Cercetări viitoare ar putea arăta modul în care NRG-1 ajută la menţinerea integrităţii neuronilor, lucru care ar duce la descoperiri inportante legate de procesul de îmbătrânire în cazul oamenilor.

Cercetări anterioare au relevat că aceste cârtiţe-şobolan au mecanisme de producere a proteinei mult mai eficiente decât alte creaturi, deţinând, totodată, un sistem mult mai eficace de a înlocui proteinele deteriorate.