Home » D:News » Mărimea sânilor poate influenţa riscul de cancer

Mărimea sânilor poate influenţa riscul de cancer

Publicat: 06.07.2012
Femeile cu sânii mari au un risc mai mare de apariţie a cancerului mamar, susţine un nou studiu, confirmând astfel o ipoteză medicală pentru care, până acum, fuseseră găsite prea puţine dovezi.

Studiul realizat pe un eşantion de 16.000 de femei a descoperit că mutaţiile genetice asociate cu mărimea sânilor pot influenţa apariţia unor boli. Deşi cercetări anterioare evidenţiaserî o legătură între densitatea sânilor (cantitatea de ţesut non-adipos) şi un risc crescut de apariţie a cancerului, au existat puţine dovezi care să ateste o relaţie între mărimea sânilor şi tumorile mamare.

În studiu, participantele au fost rugate să declare mărimea pe care o poartă la sutien. Genoamele acestor femei (toate de origine europeană) au fost secvenţiate de oameni de ştiinţă, care au analizat milioanele de mici mutaţii întâlnite la nivelul ADN-ului, numite polimorfisme uninucleotidice. Din cele şapte astfel de variaţii care au fost puternic asociate cu mărimea sânilor, trei polimorfisme uninucleotidice au legătură şi cu apariţia cancerului.

„Rezultatele noastre au identificat variaţii genetice care au efect atât asupra predispoziţiei la cancerul de sân, cât şi asupra mărimii sânilor. Deşi este dificil de aflat relaţia exactă dintre mărimea sânilor, densitatea lor, obezitate şi cancer mamar, noul studiu ar putea ajuta la dezvoltarea unor noi instrumente de analiză”, a declarat dr. Nicholas Eriksson.

De asemenea, el a explicat că una din cele trei mutaţii reglementează activitatea genei care codifică receptorul de estrogen, care joacă un rol esenţial în creşterea sânilor, dar şi în apariţia cancerului mamar. O altă mutaţie este localizată într-o regiune a genomului care prezintă adesea anomalii la persoanele care au anumite tipuri de cancer.

Această legătură între mărimea sânilor şi cancerul mamar a fost observată la femei indiferent de vârstă, de originea genetică şi de faptul că au fost sau nu gravide ori au alăptat.

Deocamdată se cunosc foarte puţine informaţii în legătură cu influenţa biologică a mărimii sânilor. Oamenii de ştiinţă cred că mărimea este pe jumătate determinată de factori moşteniţi, iar nivelul ridicat de estrogen reprezintă un factor de risc care favorizează apariţia cancerului.

Sursa: AdelaideNow