Home » D:News » Oamenii de ştiinţă au descoperit o nouă „lună” în sistemul nostru solar

Oamenii de ştiinţă au descoperit o nouă „lună” în sistemul nostru solar

Publicat: 13.07.2012
Deşi, acum 6 ani, Pluto a fost scos din rândul planetelor şi „retrogradat” la stadiul de corp ceresc de mici dimensiuni, se pare că, recent, a mai „câştigat” ceva: încă un satelit natural.

Oamenii de ştiinţă au anunţat descoperirea celui mai mic satelit plasat pe orbita îngheţată a lui Pluto, ceea ce înseamnă că acest corp ceresc are acum 5 sateliţi naturali.

Descoperirea a fost realizată de o echipă de oamenii de ştiinţă care au utilizat Telescopul Spaţial Hubble pentru a analiza mediul din jurul lui Pluto înainte ca o nava spaţială lansată de NASA să ajungă acolo, în 2015. În 2006, când nava spaţială New Horizons a fost lansată, Pluto „se bucura” încă de statutul de planetă.

Noul satelit natural, botezat momentan P5, apare ca o pată slabă în imaginile realizate de Hubble. Oamenii de ştiinţă au estimat că mini-satelitul are un diametru de 24 km, fiind probabil mai mic decât cel descoperit anul trecut (şi el nedenumit încă) şi care are un diametru estimat la 12-33 de km.

Cel mai mare satelit natural al lui Pluto, Charon (în dreapta în fotografie), a fost descoperit în 1978 şi are un diametru de 1.000 de km. Alţi doi sateliţi mai mici – Nix şi Hydra – au fost observaţi pentru prima dată în 2005.

Specialiştii cred că sateliţii s-au format în urma unei coliziuni dintre Pluto şi un alt obiect cosmic provenit din Centura Kuiper, o zonă populată de corpuri cereşti de mici dimensiuni şi care se întinde dincolo de orbita lui Neptun.

Sursa: SBS