Home » D:News » Cercetătorii au descoperit o cauză neaşteptată a tulburărilor de comportament la copii

Publicat: 18.07.2012
Un nou studiu a descoperit o legătură între plombele dentare şi schimbările de comportament ale copiilor.

Oamenii de ştiinţă au folosit date obţinute într-un alt studiu intitulat The New England Children’s Amalgam Trial şi au descoperit că mulţi copii care au plombe de plastic au probleme de comportament mai mari decât restul copiilor. Astfel, s-a constat că aceşti copii au un nivel ridicat de anxietate, suferind de depresie şi stres social.

„Unele dintre plombele de culoarea dinţilor, cunoscute drept compozite, sunt asociate cu un comportament social neadecvat manifestat de copiii cu vârste cuprinse între 11 şi 16 ani”, a declarat coautorul Nancy Maserejian de la Institutul de Cercetare New England.

Plombele compozite, care sunt asociate cu probleme de comportament la copii, conţin o substanţă chimică numită bisGMA obţinută din bisfenol A sau BPA, o altă substanţă chimică industrială folosită pentru producţia plasticelor tari. De-a lungul timpului, multe grupări care militează pentru conservarea mediului au cerut interzicerea acestei substanţe chimice despre care se cunoaşte că are capacitatea de a crea probleme la nivelul creierului şi glandelor.

Creatorii actualului studiu susţin că există o probabilitatea mare ca tocmai această substanţă chimică să afecteze comportamentul, motiv pentru care vor continua cercetările pentru a măsura nivelul de BPA.

Sursa: Global Post