Home » D:News » Reuşită extraordinară în medicină: vaccinul anti-cancer a fost testat cu succes!

Publicat: 23.07.2012
Cercetătorii de la Universitatea Ottawa şi de la Spitalul Ottawa au conceput un vaccin care foloseşte sistemul imunitar pentru a lupta împotriva cancerului.

Vaccinul este rezultatul eforturilor depuse în ultimii ani pentru a folosi sistemul imunitar ca leac pentru cancer. Dacă terapia cu radiaţii suprimă sistemul imunitar, cercetările asupra sistemului imunitar intenţionează să îl activeze pentru a ataca toate tipurile de cancer.

Soluţia concepută de cercetătorii canadieni este compusă din celule ale tumorii ce conţin o formă modificată a stomatitei veziculoase, un virus ce provoacă oamenilor simptome similare gripei.

În experimentele realizate pe şoareci, vaccinul a stimulat cu succes sistemul imunitar, reducând şi chiar eliminând complet cancerul în anumite cazuri.

„Practic, acest vaccin «explică» sistemului imunitar contra cui să lupte”, a explicat Dr. Rebecca Auer, cercetător la The Ottawa Hospital Research Institute. „Pentru că acest virus este atât de străin şi pentru că se află în celulele canceroase, sistemul imunitar se trezeşte şi realizează că acele celule reprezintă un «inamic», distrugând nu doar virusul, ci şi celulele canceroase”, a adăugat Auer.

Cercetătorii cred că vaccinul poate fi perzonalizat pentru fiecare pacient. Auer spune că vaccinul antrenează sistemul imunitar să detecteze toate celulele canceroase infectate, ceea ce ar putea ajuta la combaterea micilor focare de cancer, greu de localizat, care în mod normal ar putea să se dezvolte din nou în corpul pacientului.

„Astfel, este vorba de un vaccin foarte personalizat. Fiecare tumoare a pacientului ar putea fi folosită pentru a crea propriul său vaccin. Este entuziasmant, pentru că se pare că funcţionează”, a declarat Auer.

Vaccinul va fi supus testelor clinice pe oameni începând cu anul viitor. Dacă acestea se vor încheia cu succes, vaccinul va fi lansat pe piaţă în următorii ani, după ce va obţine toate aprobările necesare.

Sursa: CBC News