Home » D:News » Muşcătura unei căpuşe te poate transforma în vegetarian

Muşcătura unei căpuşe te poate transforma în vegetarian

Publicat: 25.07.2012
O echipă de cercetători de la Universitatea Virginia Commonwealth din SUA a identificat un efect neştiut al muşcăturilor de căpuşe: dezvoltarea unei alergii severe la carnea roşie.

Cercetătorii au descoperit acest nou sindrom în sud-estul Statelor Unite. Pacienţii muşcaţi de căpuşe au dezvoltat anafilaxie, o reacţie alergică severă, la carnea roşie. Cei ce suferă de acest sindrom se trezesc în mijlocul nopţii, la 3-6 ore după ce au consumat carnea roşie, cu urticarie şi cu alte simptome tipice alergiilor.

Iniţial, oamenii de ştiinţă nu reuşeau să identifice cauza acestei crize alergice severe. Acum, cercetătorii au analizat cazurile a 3 pacienţi, reuşind să identifice mecanismul prin care căpuşele provocau această alergie. În clipa în care pacienţii au fost muşcaţi de căpuşe, în sângele victimelor au fost produşi anticorpi care acţionează contra unui carbohidrat, alpha-gal, specific căpuşelor. Această substanţă este prezentă şi în carnea roşie, astfel că atunci când victimele căpuşelor consumau acest aliment, sistemul imunitar activa eliberarea de histamină, provocând reacţia alergică severă.

Cercetătorii afirmă că aceasta este prima alergie identificată de medicină în care reacţia alergică este provocată de un carbohidrat, nu de o proteină. De asemenea, este pentru prima dată când cercetătorii descoperă o alergie cu efect întârziat, ce nu se manifestă imediat după expunerea la factorul alergen.

Autorii studiului concluzionează: „Acolo unde există un număr mare de căpuşe, doctorii ar trebui să fie conştienţi de existenţa acestui nou sindrom atunci când consultă pacienţi cu anafilaxie. Recomandarea noastră este ca aceşti pacienţi să evite complet carnea de mamifer – vită, porc, miel sau carnea de vânat”.

Sursa: Springer