Home » D:News » Un doctor virtual, grijuliu şi agreabil, pentru fiecare pacient?

Un doctor virtual, grijuliu şi agreabil, pentru fiecare pacient?

Un doctor virtual, grijuliu şi agreabil, pentru fiecare pacient?
Publicat: 16.08.2012
Cum ar fi dacă toţi bolnavii cronici ar avea medicul lor personal, care ar locui cu ei în casă, le-ar vorbi şi le-ar monitoriza zilnic sănătatea?

Se pare că britanicii vor afla foarte curând răspunsul la această întrebare, având în vedere că guvernul susţine testarea unui sistem inteligent numit „telehealth”, care le va asigura oamenilor o monitorizare permanentă a stării de sănătate.

Dispozitivul este înzestrat nu numai cu senzori care înregistrează temperatura corpului, tensiunea arterială, nivelul de oxigen din sânge şi pulsul, ci şi cu capacitatea de vorbi, cu o voce plăcută, ghidându-şi pacienţii, pas cu pas, prin etapele verificării zilnice a sănătăţii, ceea ce dă o notă mai personală interacţiunii cu „medicul virtual”.

Toate informaţiile preluate de aparat sunt trimise automat, prin intermediul unei linii telefonice, către centrul de control al companiei care furnizează dispozitivul. Dacă rezultatele transmise de aparat depăşesc limitele admise, atunci se declanşează o alarmă, iar pacientul este contactat imediat.

Astfel, bolnavii cronici nu mai sunt nevoiţi să depindă de vizitele frecvente la medic sau de ajutorul permanent al unui asistent medical sau infirmier.

Dispozitivul a fost testat pe 500 de pacienţi care sufereau de boli cardiace, diabet sau de boli pulmonare obstructive cronice şi s-a dovedit a fi un succes. Întregul proces de măsurare a semnelor vitale durează mai puţin de cinci minute, iar dacă la centru se înregistrează nereguli, pacientul este contactat imediat de asistentul personal.

În mod normal, problemele survenite în urma bolilor pulmonare obstructive cronice, precum infecţiile, pot fi tratate uşor, doar că, de cele mai multe ori, pacienţii se prezintă la doctor destul de târziu şi este nevoie să fie internaţi în spital pentru administrarea tratamentelor. În schimb, pacienţii care se vor bucura de un sistem telehealth vor putea sta acasă, fiind monitorizaţi prin intermediul dispozitivului.

Cu toate acestea, rezultatele unui studiu precedent, inclus în programul Whole System Demonstrator, care a costat 3 milioane de lire sterline şi care a fost realizat pe un eşantion de 6000 de pacienţi, nu au fost aflate în totalitate. O evaluare parţială a datelor a reliefat că dispozitivul ajută la reducerea cu 15 procente a vizitelor la serviciile medicale de urgenţă, cu 20% a internărilor la urgenţă şi cu 14% a zilelor de spitalizare. De asemenea, s-a comunicat că sistemul telehealth a redus cu 8% costul plătit pentru intervenţiile medicale şi a scăzut rata mortalităţii cu 45%.

Totuşi, există şi alte studii care indică contrariul. Unul dintre ele, realizat în SUA, relevă faptul că utilizarea aparatului creşte rata mortalităţii, în timp ce un altul (tot american) subliniază faptul că procedura nu îmbunătăţeşte starea de sănătate a bolnavilor de inimă.

Mulţi pacienţi britanici sunt mulţumiţi de introducerea noului dispozitiv în viaţa lor. La nivel naţional, însă, întrucât miza implementării unui astfel de sistem este foarte mare, eficienţa modelului telehealth este în continuare dezbătută.

Sursa: Daily Mail

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase