Prima pagină D:News

D:News

Balene beluga prinse de gheturile fiordului Grise
    05.20.2008 |

Aproximativ 20 de exemplare de balene beluga albe sunt prinse intre banchizele de gheata care plutesc in preajma fiordului Grise din apropierea localitatii canadiene Nunavut, declara un oficial al Ministerului Mediului din Canada.

Scandinavia este locul de origine al pasarilor exotice
    05.20.2008 |

Paleontologii danezi au descoperit fosilele, vechi de 55 de milioane de ani, ale unui papagal preistoric. Aceasta este o noua dovada a faptului ca Scandinavia a avut o clima asemanatoare celei de la tropice in urma cu zeci de milioane de ani, anunta David Waterhouse, coordonatorul echipei de cercetatori.

Schimbarea climei: muntii Suediei, mai verzi ca niciodata
    05.19.2008 |

Muntii Suediei sunt din ce in ce mai verzi. La granita dintre padure si varfurile golase ale muntilor, specii de copaci specifici zonelor calde, se stabilesc aici pentru prima data in 8 000 de ani.

Pitonii uriasi invadeaza Florida
    05.19.2008 |

Pitonii uriasi, capabili sa inghita un caine de marime mare sau chiar un aligator, s-au inmultit peste masura si si-au stabilit un nou areal in statele din sud-estul Americii, in special in Florida, se arata intr-un raport intocmit de cercetatorii de la Universitatea de Florida.

Numarul animalelor s-a redus cu o treime in ultimii 40 de ani
    05.19.2008 |

Numarul animalelor salbatice, pestilor si pasarilor de pe intreg mapamondul s-a redus cu o treime incepand cu 1970 si pana in prezent, se anunta in editia online a publicatiei Daily Mail, care citeaza un raport al organizatie WWF Living Planet.

Produsele antibacteriene dauneaza mediului
    05.19.2008 |

Din ce in ce mai multi parinti cumpara sapunuri anti-bacteriene si produse de curatare puternice, pentru a-si feri copiii de riscul expunerii le germeni sau bacterii care i-ar putea imbolnavi. Insa uzul pe scara larga a acestor produse nu este la fel de benefic si pentru mediu.

El Nino a jucat un rol decisiv in calatoria lui Magellan
    05.19.2008 |

O noua lucrare a arheologului Scott Fitzpatrick dezvaluie secretele lui Magellan. Se pare ca istorica sa calatorie a fost in parte influentata de clima neobisnuita din acea perioada.

Omenirea a fost divizata timp de 100.000 de ani
    05.19.2008 |

Rasa umana a fost divizata in doua grupuri distincte, pe continentul african, pentru aproape jumatate din intreaga ei existenta, anunta Saharon Rosset, cercetator la Universitatea din Tel Aviv.

• Nissan planuieste lansarea pe piata Americana a primei masini electrice
    Nissan planuieste lansarea pe piata americana a primei masini electrice
    05.19.2008 |

Gigantica corporatie japoneza are in vedere lansarea la inceputul anului 2010 a primei masini propulsate electric produsa in serie, lansand astfel in premiera cursa productiei de masini nepoluante la nivel planetar.

O afectiune necunoscuta pericliteaza liliecii americani
    05.19.2008 |

In aceasta vara, zoologii de la National Wildlife Health Center din Madison, Wisconsin spera sa gaseasca solutia eradicarii unei boli necunoscute care distruge populatiile de lilieci din nord-estul Statelor Unite.

Omul racheta a traversat Alpii
    05.19.2008 |

Un fost pilot pe avioane de interceptare si vanatoare a atins viteza de peste 300 km/h cu ajutorul unui prototip de zbor de dimensiuni mici in cadrul primei demonstratii de zbor tinuta in public.

Bandajul viu
    05.16.2008 |

Un strat de celule infasurat in jurul unor organe afectate poate grabi vindecarea acestora.

Transplantat de roboti
    05.16.2008 |

Gratie unui robot care poate detasa si muta foliculi pilosi pe capul unei persoane, parul transplantat poate arata mult mai natural decat in cazul unui transplant obisnuit, efectuat de chirurgi. In plus, metoda e mai putin dureroasa, mult mai rapida, iar riscurile de infectie sunt mai mici.

Costume robotizate pentru soldatii viitorului
    05.16.2008 |

Anul viitor, soldatii americani vor testa primele costume din aluminiu, veritabile exoschelete, capabile sa intensifice forta si miscarile celor care le poarta, de pana la 20 de ori, anunta Rex Jameson, angajat al firmei Sarcos Inc. din Salt Lake City.

Misterul coastelor balenei pitice
    05.16.2008 |

In timp ce disecau si analizau cadavrul unei balene pitice, cercetatorii de la Muzeul de Stiinte Naturale Te Papa din Noua Zeelanda, au descoperit ca acest cetaceu prezinta coaste diferite de cele ale altor balene, de fapt singurul mamifer cu coaste asemanatoare este o specie de furnicar.

Leii de mare mor de caldura, nu din cauza gloantelor
    05.16.2008 |

Acesta este decizia investigatorilor americani care anchetau moartea a sase lei de mare, specie protejata, care survenise in urma cu o luna la granita dintre statele Washington si Oregon, a anuntat miercuri Serviciul National de Pescuit Marin din SUA.

Un singur vaccin antigripal nu este de ajuns
    05.16.2008 |

Se pare ca o singura vaccinare antigripala nu acopera intregul spectru al mutatiilor virusului gripal. Noi studii si metode trebuiesc intreprinse pentru a pune sub adapost populatia mondiala in cazul declansarii unei pandemii, declara cercetatorii din cadrul Medical Research Council.

Construirea sondei care va fi trimisa pe Luna, aproape de final
    05.16.2008 |

O nava robotizata cu misiunea de a identifica un loc propice pentru o noua aterizare pe Luna, prinde “viata” in fabrica din Greenbelt, Statele Unite.

Noaptea Muzeelor ajunge la a patra editie
    05.16.2008 |

Noaptea Muzeelor, program aflat sub egida Consiliului Europei, se numara printre cele mai ample si mai apreciate initiative culturale europene, inca de la infiintarea sa in anul 2005. Pentru o noapte, muzeele europene isi vor deschide gratuit portile pentru a permite si a incuraja publicul larg sa descopere expozitiile si colectiile acestora.

Lenesul nu este un animal lenes
    05.16.2008 |

Imaginea populara a lenesului din padurile amazoniene este pe cale sa fie reconsiderata datorita unui studiu recent al unei echipe de zoologi germani.

Incasii practicau cu succes neurochirugia
    05.16.2008 |

Chirurgii Inca din Peru-ul precolumbian efectuau in mod obisnuit operatii craniene de success in care reuseau sa excizeze portiuni din calota craniana a pacientului pentru a trata astfel leziunile de pe creier, conform unor descoperiri de ultima ora, efectuate de catre arheologii americani.

Energia solara, din ce in ce mai ieftina
    05.16.2008 |

Oamenii de stiinta de la doua universitati din Germania au reusit sa imbunatateasca eficienta unui important tip de celule solare, de la 21.9 la 23.2 procente. Acest nou record a fost prezentat in cadrul unei conferinte pe tema energiei solare, care a avut loc in San Diego.

Incalzirea globala poate duce la cutremure de proportii
    05.15.2008 |

Un nou studiu referitor la o posibila legatura intre clima si geografia fizica a planetei a descoperit ca incalzire accelerata a atmosferei duce, intr-un final, la deplasarea placilor tectonice.

Microsoft dezvolta un nou program de explorare a spatiului
    05.15.2008 |

La 400 de ani dupa ce Galileo Galilei a folosit pentru prima data un telescop pentru a explora cerul, cea mai mare companie de software din lume creaza un puternic instrument care va face ca cercetarea universului sa fie floare la ureche pentru oricine.

Declararea ursilor polari drept specie amenintata naste controverse
    05.15.2008 |

Guvernul Statelor Unite a decis sa includa ursii polari pe lista animalelor amenintate datorita efectelor incalzirii globale din ultimele decenii, anunta publicatia online CBC News. Decizia a declansat un val de bucurie in randul organizatiilor ecologiste din intreaga lume dar si proteste vehemente din partea vanatorilor si a industriasilor din nordul Canadei.

Gheturile de la Polul Sud dezvaluie 800 000 ani de secrete
    05.15.2008 |

Mici bule de dioxid de carbon, captive in gheturile antarctice timp de mai bine de 800.000 de ani au fost extrase de la o adancime 3 260 metri. Cercetatorii implicati in acest studiu sunt de parere ca se afla in fata martorilor trecutului planetei noastre, se anunta in editia online a publicatiei franceze LeFigaro

Betia adancurilor sta la baza evolutiei balenelor
    05.15.2008 |

Unul dintre cele mai vaste studii demarcate pana in prezent asupra balenelor a evidentiat ca, practic, toate balenele moderne au dezvoltat metode sigure pentru a evita asa numita “betie a adancurilor” o situatie fatala in care nitrogenul din sange si tesuturi se dilata dupa o decongestionare foarte rapida datorata decompresiei, declara oceanologii din cadrul Australia’s Museum din orasul Victoria.

Bust inedit al lui Cezar, descoperit in Franta
    05.15.2008 |

Scafandri specializati in arheologie au scos la lumina, din raul Ron, un bust neobisnuit al lui Cezar, fostul dictator roman si cuceritor al Galiei, se anunta intr-un comunicat al Ministerului Culturii din Franta.

Se trezesc vulcanii din Noua Zeelanda
    05.15.2008 |

Activitatea vulcanica a Muntelui Ruapehu a inregistrat cresteri de grafic, iar o eruptie este considerata iminenta de catre vulcanologii neo-zeenlandezi. Vulcanul este situat in centrul Insulei de Nord din ansamblul arhipelagului iar locatia este faimoasa pe plan mondial pentru ca aici s-a filmat trilogia “Stapanul Inelelor”.

Cea mai tanara supernova a galaxiei are 140 de ani
    05.15.2008 |

Astronomii au identificat cea mai tanara supernova cunoscuta din Calea Lactee, doar un ”copil” de 140 de ani.