Prima pagină D:News

D:News

Fosile de dinozaur descoperite in Utah
    06.18.2008 |

O noua descoperire a paleontologilor americani, constand in ramasitele mai multor dinozauri, copaci pietrificati si chiar scoici preistorice poate oferi noi indicii despre viata din aceasta regiune din urma cu 150 de milioane de ani, se anunta intr-un raport citat de Discovery News.

Un creier in forma, chiar si la 115 ani
    06.18.2008 |

O femeie olandeza detinea titulatura de cea mai batrana persoana din lume, pana in 2005, cand a decedat la varsta de 115 ani. Curios pentru cercetatori este faptul ca aceasta s-a aflat in deplinatatea capacitatilor mintale pana la sfarsitul vietii ei, declarand, mai in gluma, mai in serios, ca heringul murat este secretul longevitatii ei.

Operat de inima prin picior
    06.18.2008 |

Jack Burd, un adolescent de 17 ani din Marea Britanie, a fost subiectul unei operatii mai putin obisnuite. Acesta a fost operat la inima printr-o incizie chirurgicala in picior, anunta DailyMail.

Partenere robot pentru japonezii singuri
    06.18.2008 |

O firma japoneza va lansa pe piata, in luna septembrie a acestui an, o varianta robotizata a partenerei ideale, se anunta in editia online a NBC.

Apa, combustibilul viitorului?
    06.18.2008 |

Cum ar fi dacă maşina ta ar folosi apă pe post de combustibil? Şi nu neapărat apă potabilă, ci de oriunde cum ar fi din mare sau de la ploaie?

Extinctiile in masa au fost cauzate de cresterea oceanelor
    06.18.2008 |

Pe lista factorilor vinovati de extinctiile in masa se aflau, pana in prezent, asteroizi sau meteoriti uriasi, vulcani puternici sau cutremure devastatoare.

Soparlele alearga, nu merg
    06.18.2008 |

Asa declara un ultim studiu asupra modalitatii de miscare a acestei clase de reptile, afirma cercetatorii din cadrul National Science Foundation.

“Roua cerului” a iesit la vanatoare
    06.18.2008 |

Una dintre putinele plante carnivore, care poate fi intalnita si in Romania, Drosera rotundifolia sau dupa denumirea populara, Roua cerului, se afla in aceste zile in plin proces de inflorire, ceea ce inseamana ca sezonul de vanatoare al insectelor se va deschide in curand.

Robotii-peste au fost lansati la apa
    06.18.2008 |

Un trio de roboti acvatici actionati cu ajutorul inotatoarelor si cozilor artificilale, a fost testat pentru prima data in mediu lichid.

• A fost descoperit un trio de planete care orbiteaza in jurul unei stele
    Trei Super-Pamanturi descoperite in spatiul extrasolar
    06.17.2008 |

Un trio de Super-Pamanturi au fost descoperite in apropierea unei stele asemanatoare Soarelui, anunta o echipa de astronomi europeni.

Cercetatorii confirma – Suntem extraterestri!
    06.17.2008 |

Oamenii de stiinta din Europa si Statele Unite ale Americii au confirmat originea extraterestra a vietii pe Terra, origine datorata unor materiale genetice primitive descoperite in fragmentele de meteoriti, se arata intr-un studiu citat de ScienceDaily.

Natura ne alege sexualitatea
    06.17.2008 |

Ultimele scanari ale creierului uman au adus noi dovezi in sprijinul faptului ca biologia, si nu mediul, este responsabila de orientarea sexuala a oamenilor.

Honda lanseaza prima masina pe baza de hidrogen
    06.17.2008 |

Honda FCX Clarity este prima masina ce foloseste hidrogenul in locul carburantilor traditionali si va fi lansata pe sosele chiar de anul acesta, anunta producatorii japonezi.

Spionul din telefonul mobil
    06.17.2008 |

Cumparatorii aflati in supermarketurile britanice vor fi monitorizati pas cu pas prin intermediul telefoanelor mobile personale, se anunta in editia online a publicatiei DailyMail.

Australia si Japonia cad de acord, balenele pierd
    06.17.2008 |

Sefii de guvern ai Australiei si Japoniei au cazut de acord asupra problemei vanatorilor de balene. Concluzia finala a discutiilor a fost aceea ca diferentele de opinie referitoare la vanatoarea de balene trebuie sa inceteze, acestea fiind in opinia celor doua parti, principalele obstacole in calea parteneriatelor strategice si economice intre cele doua tari.

Maimutele capucin “citesc” simbolurile
    06.17.2008 |

La fel ca si oamenii, maimutele se folosesc de simboluri. De fapt, simbolurile au constituit o parte importanta a bagajului necesar evolutiei umane, avand o mare importanta in cadrul primelor comunitati umane. Unele studii recente sugereaza ca maimutele folosesc simbolurile in cadrul unor contexte variate.

La fel ca si oamenii, cimpanzeii pot empatiza
    06.17.2008 |

Un nou studiu asupra comportamentului cimpanzeilor sugereaza ca abilitatea lor de a empatiza se aseamana foarte mult cu cea umana.

A fost prelevata prima mostra de sol martian
    06.17.2008 |

Dupa zile intregi in care nu a reusit sa desprinda o mostra de sol de pe Marte datorita vascozitatii si densitatii acestuia, laboratorul mobil Phoenix Mars Lander a reusit sa dizloce si sa aduca la bord o mostra din solul Planetei Rosii, declara responsabilii NASA.

Leii din Kenia, aproape de extinctie
    06.16.2008 |

Gruparile ecologiste din intreaga lume au tras un semnal de alarma cu privire la soarta leilor din Parcul National Amboseli din Kenia, anunta National Geographic.

Mitul dinozaurilor transilvaneni, confirmat de cercetatori
    06.16.2008 |

In anul 1900, von Nopsca, un excentric baron transilvanean intra in posesia unei fosile ciudate, descoperita de sora sa pe una dintre proprietatile familiei. Aceasta era prima dovada a existentei unei rase unice de dinozauri, identificata numai in Transilvania. Si cu toate acestea, teoriile baronului, paleontolog amator, au fost ridiculizate in cercurile academice pana aproape de zilele noastre.

• Pot o pereche de pantaloni sa ne sculpteze silueta?
    Poate o pereche de pantaloni sa ne sculpteze silueta?
    06.16.2008 |

Daca ati visat sa slabiti in timp ce stati, se pare ca produsul ideal pentru dumneavoastra a fost deja inventat.

Anunt soc - Dinozaurii vor fi readusi la viata
    06.16.2008 |

Ar putea parea o idee demna de o productie cinematografica dar, totusi, nu este vorba despre o noua creatie semnata Steven Spielberg, ci despre pura realitate. Dinozaurii vor fi readusi la viata de catre cercetatorii de la Universitatea din Montana, anunta Jack Horner, paleontolog la universitatea americana.

• Discovery isi incheie misunea cu succes
    Discovery isi incheie misiunea cu succes
    06.16.2008 |

Naveta Discovery a aterizat in cursul zilei de sambata in Florida, dupa ce a calatorit 9,17 milioane de kilometri, pentru a livra laboratorul japonez Kibo catre Statia Spatiala Internationala.

“Comunitatea” plutoizilor asteapta noi membrii
    06.16.2008 |

Cel mai mic corp din sistemul nostru solar, Pluto, a fost scos din randul planetelor inca din 2006, insa, ca sa repare “nedreptatea” facuta, astronomii vor numi planetele pitice asemanatoare acesteia, plutoizi.

Castorii se reintorc in Anglia dupa 800 de ani
    06.16.2008 |

Anglia a construit primul baraj in scopul protejarii castorilor, dupa ce in ultimii 800 de ani acestia au disparut complet din Insulele Britanice.

Diversitatea genetica si disparitia mamutilor
    06.16.2008 |

Un studiu genetic de anvergura asupra extinctiei mamutilor a relevat faptul ca acesti pahidermi nu faceau parte dintr-un mare grup omogen, dupa cum se credea pana in prezent, si nici nu prezentau o larga diversitate genetica.

Primele comunitati umane foloseau arcuri si sageti performante
    06.16.2008 |

In prezent, tehnologia este omniprezenta in fiecare aspect al vietii cotidiene. Se pare, insa, ca in urma cu cateva mii de ani, tehnologia era mai importanta pentru supravietuirea primilor oameni, decat este astazi pentru noi. In sprijinul acestei ipoteze vin ultimele descoperiri arheologice ale cercetatorilor de la Universitatea din Missouri, in privinta tipurilor de arcuri si sagetilor folosite de primele comunitati umane.

Noua specie de dinozaur descoperita in Canada
    06.13.2008 |

Un schelet partial al unui dinozaur descoperit in Canada in 1971, poate reprezenta o noua specie, necunoscuta pana acum cercetatorilor, anunta un studiu al paleoantropologilor de la Universitatea din Alberta.

Farfuriile zburatoare vin din Florida
    06.13.2008 |

Daca pana acum despre farfuriile zburatoare, asa numitele OZN-uri, se credea ca vin din spatiu, ele vor decola, mai nou, din Florida, declara Subrata Roy, profesor de fizica la Universitatea din Florida.

Un copac a crescut din seminte vechi de 2000 de ani
    06.13.2008 |

Cercetatorii israelieni au reusit sa insamanteze un copac din seminte vechi de 2000 de ani, descoperite intre ruinele fortaretei Masada. Arborele este un palmier cu fructe comestibile care era folosit ca sursa de hrana de catre refugiatii israeliti in timpul asediilor prelungite, declara Dr. Sarah Sallon de la Institutul de Cercetari Medicale Louis L. Borick din Israel.