Prima pagină D:News

D:News

• Opera necunoscuta a lui Vivaldi, cantata dupa 278 de ani
    Opera pierduta a lui Vivaldi, cantata dupa 278 de ani
    05.05.2008 |

Opera "Argippo" a celebrului compozitor italian Antonio Vivaldi a fost prezentata, pentru prima data in 278 de ani, la Praga, informeaza BBC News online.

Noi reconsiderari asupra momentului disparitiei dinozaurilor
    05.05.2008 |

Cercetatorii de la Universitatea din Berkeley, California si de la Centrul de Geocronologie Aplicata din Berkeley au reusit sa dateze anumite date cheie legate de momentul extinctiei dinozaurilor, datorita unei tehnologii caracteristice datarii straturilor de roca.

Se reintorc bizonii in prerii
    05.05.2008 |

Se pare ca acestia vor repopula zone intinse din Alaska pana in New Mexico in urmatorii 100 de ani, in urma unor proiecte de anvergura destinate reintroducerii in salbaticie a unei specii emblema pentru continentul american, conform declaratiilor Wildlife Conservation Society, cea mai influenta organizatie de protectie a faunei din Statele Unite.

Situatia vulturilor din India s-a agravat
    05.05.2008 |

Populatiile mai multor specii de vulturi plesuvi din India ar putea disparea in totalitate in urmatorii 10 ani daca autoritatile nu vor interzice folosirea unui compus chimic responsabil de diminuarea vulturilor plesuvi intr-un ritm mai accelerat decat cel care a dus la extinctia pasarii Dodo, declara in mod oficial ornitologi din India si Marea Britanie reunite la Mombay, intr-un efort international menit sa salveze aceste pasari.

Scriitorul Antonio Lobo Antunes nu mai vine in Romania
    05.05.2008 |

Vizita in Romania a scriitorului portughez Antonio Lobo Antunes a fost anulata, din cauza unor probleme de sanatate ale acestuia.

Plante disparute, redescoperite in Australia
    04.30.2008 |

Doua specii de plante din flora de padure australiana considerate disparute de catre lumea stiintifica in urma cu mai bine de o suta de ani, au reaparut intro zona izolata din Nordul Australiei declara o echipa de botanisti australieni.

Festivalul de la Woodstock ajunge la muzeu
    04.30.2008 |

Un muzeu consacrat celebrului festival de rock de la Woodstock, organizat in 1969 la o ferma din Bethel, nordul statului New York, isi va deschide portile pentru public pe 2 iunie, au anuntat, marti, organizatorii.

Mormant medieval japonez, deschis in premiera
    04.30.2008 |

Ultimele studii si concluzii ale unei reputate echipe de arheologi japonezi se pare ca vor aviza vizitarea de catre marele public a unora dintre cele mai bine pazite morminte din patrimoniul istoric si cultural al Japoniei.

Targul de Turism Bucuresti (TTB) la a doua editie
    04.30.2008 |

Intre 9 si 11 mai, toti bucurestenii amatori de turism sunt invitati sa viziteze Targul de Turism Bucuresti, aflat la cea de-a doua editie. Organizatorii TTB 2008 sunt INTERPRESS TURISM si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) Bucuresti.

Calamar gigant filmat in premiera
    04.30.2008 |

Cercetatorii marini din Noua Zeelanda studiaza cel mai mare calamar capturat pana in prezent, incercand sa descifreze misterele uneia dintre cele mai controversate si fascinante vietuitoare din mari si oceane.

Inventatorul LSD-ului a murit la varsta de 102 ani
    04.30.2008 |

Albert Hofmann, chimistul elvetian care a inventat drogul halucinogen LSD, a decedat marti, la varsta de 102 ani. Cercetatorul a murit in casa sa din Basel, a anuntat Asociatia Multidisciplinara pentru Studii Psihedelice din California.

Wikipedia va fi tiparita
    04.29.2008 |

Faimoasa si in egala masura controversata enciclopedie online va aparea sub forma de carte in librariile din Germania, cel mai tarziu in luna septembrie a anului 2008, declara editura germana BertelsmannAG. Aceasta intentioneaza sa publice un prim volum care va contine cea mai buna versiune germana a celei mai accesate enciclopedii de pe internet.

Omenirea a fost in pericol de extinctie acum 70 000 de ani
    04.29.2008 |

Intreaga populatie umana de acum 70 000 de ani a fost redusa la doar cateva grupuri izolate, in Africa, sustine un studiu genetic de anvergura al cercetatorilor de la Stanford University.

700 de artefacte se reintorc in Irak
    04.29.2008 |

Guvernul sirian a inapoiat muzeelor din Irak circa 700 de artefacte considerate disparute in urma razboiului care a macinat aceasta tara in ultimii ani. Autoritatile siriene au anuntat ca obiectele au fost recuperate de la mai multi traficanti de antichitati, fara a oferi insa alte detalii.

Caini inmormantati cu onoruri de catre amerindieni
    04.29.2008 |

Sute de morminte individuale care contineau resturile unor caini domesticiti au fost descoperite intr-un sit arheologic din Sud-Vestul Statelor Unite, anunta cercetatorii americani.

Criza alimentara modiala ajunge la ONU
    04.29.2008 |

Natiunile Unite si alte organizatii internationale au ratificat infiintarea unei celule de criza pentru gestionarea crizei alimentare mondiale, a anuntat marti, la Berna, secretarul-general ONU, Ban Ki-moon.

Dinozaurii nu erau grasi
    04.25.2008 |

O echipa de cercetatori de la New York Medical College au descoperit motivul pentru care pasarile, spre deosebire de mamifere, nu au un strat de tesut adipos care sa genereze caldura. O noua ipoteza generata de forurile stiintifice sustine ca acesta era de fapt motivul principal al disparitiei dinozaurilor.

Oamenii de Neanderthal erau preponderent carnivori
    04.25.2008 |

Dieta oamenilor de Neanderthal care traiau acum 55 000 - 40 000 de ani in Sud-Vestul Frantei, era preponderant carnivora. Se pare ca aveau o preferinta pentru carnea provenita din vanatoarea bizonilor, cerbilor si mamutilor, conform unui studiu de ultima ora bazat pe analiza unui dinte de Neanderthalian.

• Gaurile negre isi dezvaluie din secrete
    Gaurile negre isi dezvaluie secretele
    04.25.2008 |

Savantii au mai descifrat cateva din secretele gaurilor negre, acele campuri antigravitationale care absorb lumina si planetele din Univers, declara echipa de astronomi a Universitatii din Boston.

Unui rinocer impaiat i s-au furat coarnele
    04.25.2008 |

Persoane necunoscute au spart geamul dioramei care prezenta un rinocer alb impaiat in cadrul expozitiei Muzeului Iziko din Cape Town, Africa de Sud. Conform autoritatilor locale, acestia i-au retezat rinocerului ambele coarne, cu scopul de a le vinde pe piata neagra.

• S-au descoperit coroana si scutul lui Alexandru Macedon?
    Au fost descoperite coroana si scutul lui Alexandru Macedon
    04.25.2008 |

Un stravechi mormant din Grecia despre care se credea ca adapostea trupul regelui Filip al II-lea al Macedoniei, tatal lui Alexandru cel Mare, s-a dovedit a fi mormantul fratelui lui Alexandru Macedon, conform ultimelor studii ale cercetatorilor din Pennsylvania University.

Ucigasul ultimei ursoaice din Pirinei a fost achitat
    04.24.2008 |

Un vanator francez a fost achitat dupa ce a ucis ultima ursoaica care traia in Muntii Pirinei. Judecatorul l-a absolvit dupa ce acesta a declarat in fata curtii ca ursoaica l-ar fi atacat fara motiv, iar el a fost nevoit sa actioneze in situatie de autoaparare.

Siveco Romania recompenseaza studentii valorosi
    04.24.2008 |

SIVECO Romania sustine talentul, capacitatile si entuziasmul tinerei generatii, motivandu-i sa se implice in activitati de cercetare stiintifica, imbinand pregatirea teoretica cu cerintele economiei si administratiei reale inca de pe bancile facultatii.

Descoperirea celor mai vechi margele din lume rescrie istoria
    04.24.2008 |

Un colier format din 4 scoici perforate si prelucrate ornamental a fost descoperit intr-un sit arheologic din Oued Djebbana, Algeria, de catre o echipa de arheologi francezi.

Cele mai vechi picturi in ulei, descoperite in Afganistan
    04.24.2008 |

Picturi murale in ulei au fost descopeite in grotele din spatele uriaselor statui budiste de la complexul architectural din Bamyan, Afganistan. Vechimea lor demonstreaza faptul ca primele picturi in ulei au fost realizate in Asia si nu in Europa cum se credea pana in prezent.

• Emisiile de dioxid de carbon din atmosfera  perecliteaza viata marina
    Emisiile de dioxid de carbon din atmosfera pericliteaza viata marina
    04.24.2008 |

Cresterea concentratiei dioxidului de carbon din atmosfera Terrei duce la calcifierea fitoplanctonului oceanic. Datorita dioxidului de carbon, micile alge care formeaza masa planctonului emana carbonat de calciu in cantitati din ce in ce mai mari, situatie care duce la modificarea ciclului natural al carbonului din Oceanul Planetar, si implicit la modificarea drastica a climei, sunt de parere cercetatorii de la Oxford University si National Oceanographic Center din Southampton.

Soldatii raniti in Razboiul din Irak vor beneficia de celule stem
    04.24.2008 |

Savantii si cercetatorii de la Pentagon dezvolta noi metodologii din zona stiintelor experimentale care sa duca la regenerarea pielii, muschilor si chiar a unor membre lipsa din insasi celule stem apartinand soldatilor raniti in Razboiul din Irak. Pana in prezent mai multi veterani de razboi si-au donat celule in speranta regenerarii complete a ranilor survenite in razboi.

Orhan Pamuk a fost numit Doctor Honoris Causa al Universitatii Bucuresti
    04.24.2008 |

Scriitorul turc Orhan Pamuk a declarat, miercuri, la ceremonia de primire a tilului de Doctor Honoris Causa al Universitatii Bucuresti, ca, in prezent, oamenii de litere scriu mai putin pentru natia lor si mai mult pentru cititorii din lumea intreaga. Universitatea din Bucuresti i-a acordat lui Pamuk titlul de Doctor Honoris Causa "in semn de recunoastere a excelentei intelectuale, de apreciere a contributiei sale originale la prestigiul si evolutia literaturii precum si de consideratie fata de…

Statele Unite interzic pescuitul de rechini
    04.23.2008 |

Oceanul va deveni un loc mai sigur pentru toate speciile de rechini afectate de comertul cu inotatoarele dorsale ale acestor pesti. Pescarii care vor prinde accidental rechini sunt obligati sa-i aduca pe acestia intacti la tarm. Asa suna noul text de lege aprobat de Congresul American in urma cu mai putin de o luna de zile.

O specie de soparla evolueaza in ritm alert
    04.23.2008 |

In anul 1971 o echipa de biologi au introdus 5 perechi de soparle italiene de zid din biotopul lor din insula Pod Kopiste aflata in Marea Adriatica, in insula vecina Pod Mrcaru. In prezent zoologii au descoperit ca mica populatie de soparle din specia Podarcis sicula a trecut prin importante schimbari evolutive intr-o perioada foarte scurta de timp.