Home » D:News » Un nou Pamant ar putea fi descoperit in cinci ani

Un nou Pamant ar putea fi descoperit in cinci ani

Publicat: 12.03.2008
O planeta asemanatoare Terrei ar putea gravita in vecinatatea sistemului nostru solar, se arata intr-un studiu realizat de cercetatorii americani din California.

Atentia acestora a fost atrasa de un grup de trei stele format in sistemul Alfa Centauri si care, conform cercetatorilor, formeaza asa numitul „cerc al vietii” – distanta optima fata de un Soare, care ar putea duce la aparitia vietii.
Trio-ul este format din doua planete gemene asemanatoare soarelui, Alfa Centauri A si Alfa Centauri B, la care se adauga o stea rosie de mici dimensiuni, Proxima Centauri.
Simularile computerizate, realizate de catre oamenii de stiinta californieni, au demonstrat faptul ca planete asemanatoare Pamantului ar putea gravita in jurul noii descoperite Alfa Centauri B.
„Caldura generata de aceasta este ideala pentru formarea oceanelor si raurilor, fara riscul de a le ingheta sau de a le fierbe. Orice planeta situata in acest perimetru ar putea deveni candidatul perfect pentru sustinerea vietii”, declara Gregory Laughlin, coordonatorul echipei de cercetatori.
Astronomii spera ca descoperirea unor asemenea planete sa aiba loc cat de curand, cu atat mai mult cu cat distanta mica dintre sistemul Alfa Centauri si Pamant este de numai 4,37 de ani lumina.

„In ultimii ani au fost descoperite peste 200 de planete, orbitand in jurul unor stele, altele decat Soarele, fapt ce nu poate decat se ne incurajeze. Ar fi nevoie de circa cinci ani pentru a detecta prezenta unui nou Pamant, in cazul in care acesta exista in Alfa Centauri”, concluzioneaza Laughlin.

Sursa: dailymail