protoni

Fizicienii au măsurat, pentru prima dată, interacţiunea nucleară slabă din interiorul atomilor

Un experiment de precizie este primul care a reuşit să izoleze şi să măsoare una dintre cele patru forţe fundamentale ale naturii

Descoperirea esenţială a celor mai mici picături posibile ajută la dezvăluirea misterului naşterii Universului

Un nou studiu al cercetătorilor de la NASA scoate la iveală că Saturn îşi pierde inelele cu rapiditatea ”celui mai rău scenariu”

Large Hadron Collider, acceleratorul de particule de la CERN, a fost închis pe o perioadă de 2 ani

Fizicienii au putut calcula de unde vine masa protonului. Bizareria care adaugă greutate particulei, la care Einstein a avut o contribuţie esenţială

”Nodurile” nucleare pot dezlega misterele atomilor, cu ajutorul unei noi metode de calcul

Acceleratorul de particule LHC a împlinit recent vârsta de 10 ani. Care sunt contribuţiile acestuia de până acum

Anatoli Bugorski, bărbatul care şi-a băgat capul într-un accelerator de particule şi a supravieţuit

O nouă tehnologie a accelerării de particule poate duce la elaborarea unei noi fizici. ”Este un rezultat frumos şi un prim pas important”

Cercetătorii au descoperit un lucru surprinzător cu privire la stelele neutronice

Un mister mai vechi de un secol al astrofizicii a fost descifrat. Savanţii au găsit sursa ”particulelor-fantomă”

Noi rezultate indică prezenţa unei noi forme ale materiei. Poate oferi posibilitatea pentru generarea energiei nelimitate

Există un număr limită al elementelor chimice din Tabelul Periodic?

Fizicienii au putut măsura pentru prima dată interacţiunea cu materia a uneia dintre cele mai enigmatice particule