Home » Istorie » Calea ferată de pe stânca ”Nasul Diavolului”, cel mai periculos traseu feroviar din lume

Calea ferată de pe stânca ”Nasul Diavolului”, cel mai periculos traseu feroviar din lume

Publicat: 12.06.2016
Calea ferată a fost utilizată vreme de 95 de ani, în perioada 1902-1997.

La scurt timp după ce a fost învestit în funcţia de preşedinte al Ecuadorului, în anul 1895, generalul Eloy Alfaro a anunţat că urma să fie construită o linie de cale ferată, care lega oraşul de coastă Guayaquil de capitala Quito. Ideea şefului statului a fost însă primită cu împotrivire atât de membrii partidelor conservatoare, cât şi de cei ai grupurilor liberale, care considerau că în Anzi nu se va putea circula niciodată cu trenul.  

Galerie foto

vezi galeria
7 foto

În ciuda rezistenţei opuse de clasa politică, Alfaro a contactat o companie de construcţii din SUA pentru a realiza ,,cea mai periculoasă cale ferată din lume”. Acordul semnat de guvernul ecuadorian şi firma nord-americană a stat la baza înfiinţării grupului ,,Guyaquil and Quito Railway Company”, care a demarat procedurile de construcţie în anul 1899. 

Piedone face declaraţii: anunţul făcut în urmă cu puţine minute pe Facebook. Nimeni nu se mai aştepta la aşa ceva, după campanie

Foto:amusingplanet.com/trenecuador.com

Construirea unei căi ferate în inima munţilor a fost un proces extrem de greu de realizat. Muncitorii au trebuit să facă faţă activităţii seismice din zonă şi a condiţiilor meteo instabile, să încerce să se apere de boli şi de animalele sălbatice din împrejurimi. 

Numerele auto: JOS e interzis, SUS e permis, COW n-ai voie, BOU ajunge pentru toţi

Foto:amusingplanet.com/Fanny & Greg/Flickr

Cea mai dificilă problemă pe care muncitorii au întâmpinat-o a fost construirea unei porţiuni de cale ferată pe o stâncă cunoscută de localnici sub numele ,,Nariz del Diablo” (,,Nasul Diavolului”). Se spunea despre aceasta că era blestemată de Diavol, deoarece acesta nu dorea ca pe stâncă să fie construită o linie de cale ferată. Muncitorii spuneau că încălcarea dorinţelor lui Satan a făcut ca numeroşi colegi de-ai lor să îşi piardă viaţă. S-a estimat că, în timp realizării construcţiei, peste 2000 de oameni au murit din cauza bolilor, a muncii excesive şi a climei dificile din zonă. 

Foto:amusingplanet.com/trenecuador.com

Linia de cale ferată a fost inaugurată în anul 1902 şi a fost utilizată, cu întreruperi, până în 1997, când a fost închisă datorită daunelor majore provocate de alunecări de teren. La ora actuală, o porţiune a căii ferate, care leagă localităţile Alausi şi Sibambe pe o distanţă de aproximativ 12 kilometri, este folosită în scop turistic. 

Sursa: amusingplanet.com

Vă mai recomandăm şi: 5 Situri antice importante care ar putea fi portaluri către alte lumi – FOTO+VIDEO

                                             ,,Speranţa pentru Pace”, monumentul unic în lume cu o poveste fascinantă- GALERIE FOTO

                                            Zgârie-norii fără geamuri. Locul care ar fi rezistat unui atac nuclear – FOTO+VIDEO

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase