Home » Istorie » Când s-a născut Iisus Hristos? Descoperirea unei pietre vechi de 5.000 de ani ridică o mare întrebare legată de naşterea Creştinătăţii

Publicat: 29.12.2016
Cercetătorii italieni au descoperit ceea ce pare cea mai veche scenă a Naşterii Domnului pe o piatră de acum 5.000 de ani

Scena pictată cu un ocru roşiatic a fost descoperită pe acoperişul unei mici cavităţi din deşertul Sahara, în timpul unor expediţii către siturile de la Nil şi de pe platoul Gilf Keblr.

,,Este o scenă foarte evocativă care prezintă scena naşterii lui Iisus. Dar este anterioară datei originale, cu 3.000 de ani,” spune geologul Marco Morelli din cadrul Muzeului Ştiinţei Planetare din Italia. Morelli a descoperit peştera în 2005, dar la mulţi ani după aceea cercetătorii s-au decis să dezvăluie incredibila descoperire.

,,Descoperirea are mai multe implicaţii deoarece naşte noi întrebări despre iconografia unuia dintre cele mai puternice evenimente ale Creştinătăţii,” adaugă Morelli.

În imagine se observă un bărbat, o femeie şi un copil care este amplasat mult mai sus. Scena este mult mai simbolică dacă se iau în calcul şi celelalte elemente, două animale şi un cerc mic.

În partea superioară se află un leu fără cap, iar în partea de jos un babuin, animale mitice descoperite şi în alte picturi din acea perioadă.

Cercetători au denumit situl ,,Peştera Părinţilor”.