Home » Istorie » Un nou studiu sugerează legăturile oamenilor din epoca de piatră cu populaţii de astăzi

Publicat: 04.02.2017
Studiul mai arată şi că nu mai există şi un alt grup care a avut o contribuţie semnificativă la ADN-ul oamenilor din regiune.

Populaţiile băştinaşe moderne din estul Asiei sunt apropiate genetic de două femei care trăiau acum 8.000 de ani.

Conform Archaeology, cercetătorii conduşi de Andrea Manica, de la Universitatea Cambridge, au descoperit similarităţi uimitoare ale genelor celor două femei descoperite în Devil’s Gate Cave (sau Peştera Chertovy Vorota)  din estul Rusiei cu populaţiile actuale.

Echipa a mai descoperit, alături de cele două schelete, un număr de obiecte, de la oale, plase, cârlige şi rogojini ţesute din iarbă.

Concluzia cercetătorilor a fost că aceste două femei poartă similarităţi cu poporul Ulchi, care încă mai există în apropiere, în estul Siberiei şi Chinei, dar şi în Coreea şi Japonia.

Ce a declanşat explozia demografică de la începutul epocii neolitice? Cercetătorii americani au găsit răspunsul