Home » Istorie » Descoperirea care rescrie istoria: Analizele ADN sugerează că omul modern a apărut în Africa de Sud cu 170.000 de ani mai devreme decât se credea anterior

Publicat: 02.10.2017
În urma analizei rămăşiţelor umane din KwaZulu-Natal, a fost dezvăluit că Africa de Sud a jucat un rol important în istoria umanităţii. Anterior a fost estimat că homo sapiens au apărut în Africa în urmă cu 180.000 de ani. Dar în prezent, prin analizarea genetică a rămăşiţelor oamenilor Khoe-San, specialiştii sugerează că evenimentul a avut loc în urmă cu 350-260 de mii de ani. Dacă cea mai veche datare este corectă, Homo sapiens au apărut cu 170.000 de ani mai devreme decât era considerat anterior.

O echipă de cercetători din cadrul Universităţii Uppsala din Suedia, Universitatea din Johannesburg şi Witwatersrand au secvenţiat genomul a şapte indivizi care au trăit în Africa de Sud în urmă 2.300 şi 300 de ani. Conform Mail Online, trei indivizi care au trăit în urmă cu 2.300 şi 1.800 de ani erau descendenţii grupului sudic Khoe-San.

Prin analizele ADN, a putut fi datat cu exactitate momentul în care strămoşii grupului Khoe-San s-au separat de ceilalţi oameni, inclusiv africanii din vest, est şi centru. Aşadar, oamenii ar fi apărut înainte de această separare, istoria  apariţiei homo sapiens fiind devansată cu sute de mii de ani.

Sursa: Universitatea Uppsala

”Noile noastre estimări sugrează că separarea de neanderthalieni a avut loc în urmă cu 600.000 până la 700.000 de ani, fiind astfel delimitat momentul în care formele arhaice ale oamenilor au tranziţionat şi evoluat în oamenii moderni. În urmă cu 300.000 de ani aceştia erau deja complet dezvoltaţi,” susţine coautorul studiului Mattias Jakobsson.

Cercetătorii au extras ADN din oasele şi dinţii rămăşiţelor. Prin intermediul tehnicilor geneticii moleculare avansate au putut secvenţia întregul genom al indivizilor.

Am moştenit mult mai multe de la Omul de Neanderthal decât se credea până acum. Surprizele apărute după analizarea a 28.000 de persoane