Home » Istorie » A fost descoperit cel mai ”vechi” ochi într-o fosilă cu o vechime de 530 de milioane de ani

Publicat: 09.12.2017
Specialiştii au descoperit ceea ce ei consideră a fi cel mai vechi ochi din interiorul unei fosile de 530 de milioane de ani.

Rămăşiţele creaturii marine dispărute includ una dintre primele forme ale unui ochi, observat la multe animale care există în prezent, inclusiv albinele şi libelulele.

Independent notează că o echipă de cercetători a realizat descoperirea în timp ce examinau fosila unei specii de trilobit descoperit în Estonia.

Trilobiţii au trăit în perioada Paleozoicului în urmă cu 541-251 de milioane de ani. Specialiştii au descoperit că specia denumită Schmidtiellus reetae deţinea o formă primitivă de ochi, un organ optic compus dintr-o celulă vizuală mică denumită omitidie. ”Fosila excepţională prezintă modul în care animalele vedeau lumea din jurul lor în urmă cu sute de milioane de ani.” a declarat profesorul Ecuan Clarkson din cadrul Universităţii din Edinburgh.

Cercetările au dovedit că fosila avea o vedere slabă spre deosebire de multe animale din prezent, dar putea totuşi să identifice prădătorii care se apropiau. Ochiul său era compus din 100 de omitide, nu aveau o lentilă spre deosebire de speciile moderne.

Echipa a mai dezvăluit faptul că după câteva milioane de ani, ochii speciilor s-au îmbunătăţit, fapt observat la o altă specie de trilobit descoperită în regiunea Baltică. Acesta ar putea fi cel mai vechi exemplu al unui ochi, a declarat profesorul Brigitte Schoenemann din cadrul Universităţii din Cologne.