Home » Istorie » A fost descoperită cea mai veche fosilă umană din vestul Europei. Are aproximativ 1 milion de ani vechime

Publicat: 22.06.2018
Cercetătorii au datat cea mai veche fosilă umană din vestul Europei. Scheletul unui homo antecessor este vechi de 1 milion de ani.

La câţiva zeci de ani de la momentul descoperirii, din 1990, homo antecesor a devenit una dintre speciile controversate de hominid. Conform Tech Times, unii specialiştii au susţinut că specia este aceeaşi cu cea de homo heidelbergensis care a trăit în urmă cu aproximativ 600.000 – 250.000 de ani.

Recent, lucrarea unei echipe  din cadrul Centro Nacional de Investigacion sobre de la Evolucion Humana a ajutat la confirmarea vârstei scheletului de homo antecessor. Prin intermediul noilor tehnici de datare, echipa alcătuită din experţi din Australia, Spania, Franţa şi China a concluzionat că homo antecessor a trăit în vestul Europei în urmă cu 1 milion de ani.

Specialiştii au declarat că scheletul descoperit în Unitatea TD6 din Sierra de Atapuerco, Spania, a trăit în perioada Pleistocenului, în urmă cu 772.000 – 949.000 de ani. Descoperirea coincide cu estimările din studiile anterioare în care a fost examinată vârsta sedimentelor şi a fosilelor animalelor din apropierea scheletului.

În cadrul analizei au fost utilizate două noi tehnici mult mai avansate decât cea a datării cu carbon. Tehnicile utilizează rezonanţa electronică de spin şi analizele cu uraniu şi thoriu. Tehnicile măsoară cantitatea de radiaţii naturale absorbită de către schelet.

Cine este Homo Antecessor?

Homo antecessor este ultimul strămoş cunoscut al homo sapiens şi homo neanderthalensis, înainte ca cele două specii să se dividă. Într-un studiu anterior realizat de Institutul Max Planck a fost prezentat faptul că specia omului modern s-a divizat de cea a Neanderthalienilor în urmă cu 516.00 de ani. Însă noile descoperiri susţin că divizarea a avut loc în urmă cu 550.000 – 765.000 de ani.

Fiind strămoşul homo sapiens, homo antecessor deţine o combinaţie de caracteristici primitive şi moderne. În medie, homo antecessor avea 1 metru şi 80 de centimetri înălţime, constituţia asemănătoare cu cea a omului modern, dar mai robustă. Creierul său era semnificativ mai mic decât cel al omului modern.