Home » Istorie » Neanderthalienii vânau în grupuri şi dezvoltau strategii complexe de capturare a prăzii

Publicat: 30.06.2018
Neanderthalienii erau capabili să dezvolte strategii colective sofisticate de vânătoare, conform analizelor rămăşiţelor unui animal preistoric descoperit în Germania. Rămăşiţele contrazic ipotzele anterioare care sugerau că primii oameni erau nişte brute.

Urmele de tăieturi sau leziunile de vânătoare de pe oasele a doi cerbi vechi de 120.000 de ani dezvăluie utilizarea armelor pentru urmărirea şi uciderea prăzii. Conform Phys, imaginile microscopice şi experimentele balistice realizate pentru reproducerea impactului sugerează că măcar unui dintre lemnele de lance au atins animalul.

„Se pare că neanderthalienii se apropiau de animale şi apoi aruncau lancea”, a declarat Sabine Gaudzinski-Windheuser, cercetătoare din cadrul Universităţii Mainz din Germania. „O astfel de confruntarea necesita o planificare atentă şi cooperare între indivizi”, a adăugat ea.

Neanderthalienii au trăit în Europa acum 300.000 de ani, până când au dispărut în urmă cu 30.000 de ani. Pentru o lungă perioadă de timp s-a crezut că neanderthalienii nu erau atât de inteligenţi şi nu aveau o cultură simbolică. Însă descoperirile recente dezăluie că specia era mult mai inteligentă decât se credea. Aceştia îşi îngropau morţii în cadrul ceremoniilor, creau unelte şi pictau fresce cu animale pe pereţii peşterilor în urmă cu cel puţin 64.000 de ani, cu 20.000 de ani înainte ca homo sapiens să ajungă în Europa.

Lancele de lemn vechi de 300.000-400.000 de ani, descoperite în Marea Britanie şi Germania, sunt cele mai vechi instrumente de acest fel utilizate pentru uciderea prăzii. Însă dovezile fizice ale utilizării lor nu au fost descoperite. Noile rămăşiţe excavate din Germania conţin fix acest lucru. „În sfârşit am descoperit >”, a afirmat cercetătoarea.