Home » Istorie » Cum prindeau prada primii câini, în urmă cu 40 milioane de ani

Cum prindeau prada primii câini, în urmă cu 40 milioane de ani

Publicat: 19.01.2019
Analizele asupra craniilor leilor, lupilor şi hienelor i-au ajutat pe specialişti să determine modul în care vânau câinii preistorici, în urmă cu 40 milioane de ani.

Studiul dezvăluie că prima specie de câine, denumită Hesperocyon gregarius, ataca prada într-un mod similar cu cel al multor specii, precum vulpile sau coioţii o fac în prezent.

Conform Science Daily, descoperirea mai arată că cea mai mare specie de câine din istorie, cunoscută ca  Epicyon haydeni, vâna într-un mod similar. Animalele ce au trăit până acum şapte milioane de ani puteau ajunge la dimensiunile unui urs grizzly.

Comparaţiile dintre scanările computerizate ale fosilelor şi ale animalelor moderne oferă detalii despre metodele de vânătoare utilizate de membrii preistorici ai grupului de mamifere carnivore. Printre acestea se numără vulpile, lupii, pumele şi leoparzii din prezent. Cercetătorii Universităţii din Edinburgh şi Viena au utilizat scanări pentru a realiza modele digitale ale urechilor interne a 36 de tipuri de carnivore, inclusiv şase specii dispărute.

Credit-Julia Schwab

Echipa a descoperit că mărimea oaselor din canalele urechii interne s-a modificat de-a lungul milioanelor de ani deoarece animalele s-au adaptat la diferite tipuri de vânătoare. Prădătorii mai rapizi, precum gheparzii, leii şi lupii au dezvoltat canale mai mari ale urechii, ce le-a permis să-şi menţină stabile capul şi vederea atunci când urmăresc sau atacă prada.

Studiul arată că structura urechii interne indică dacă o specie este descendetă a unor animale similare câinelui sau fac parte din una dintre celelalte patru familii de animale asemănătoare pisicii. Studiul a fost reaizat de Julia Schwab, doctorandă a Universităţii din Edinburgh.

Cum au evoluat rasele de câini de-a lungul ultimilor 100 de ani – GALERIE FOTO

Câinii sunt influenţaţi emoţional de stăpâni

Care sunt originile câinilor?

Adevărul despre câini şi pisici: care dintre ei este mai inteligent?