Home » Istorie » Fosila unui Tylosaurus, descoperită într-o mină din Canada

Fosila unui Tylosaurus, descoperită într-o mină din Canada

Publicat: 05.07.2019
Nişte mineri canadieni are săpau după amolit au descoperit rămăşiţele fosilizate ale unui Tylosaurus.

O echipă de mineri de la o mină canadiană, care săpau după amolit, au descoperit, din greşeală, rămăşiţele fosilizate ale unui  Tylosaurus, un Mosasaur notează Live Science.

Fosilele de Mosasaur au fost analizate de către paleontologi, aceştia stabilind că exemplarul descoperit de către mineri aparţinea genului Tylosaurus şi că a trăit în urmă cu 70 de milioane de ani.

„Am descoperit o fosilă aproape perfect conservată, de la cap până la coadă”, a declarat dr. Donald Henderson, curator al expoziţiei de dinozauri de la Muzeul Regal de Paleontologie din Drumheller, Alberta (Canada). „Nu am putut recupera înnotătoarele. Ele au fost descompuse de-a lungul timpului sau poate au fost mâncate de către alte creaturi”, a mai adăugat aceasta.

Minerii care au făcut acestă descoperire săpau într-o mină din sudul Albertei, Bearpaw Formation. În această zonă, de obicei sunt scoase la suprafaţă două fosile ale unor creaturi marine anual, iar, în aceste condiţii, descoperirea făcută de către mineri nu este atât de surpinzătoare. Totuşi, starea aproape perfectă de conservare a fosilei cu siguranţă reprezintă o premieră.

A fost descoperită cea mai veche fosilă pluricelulară