Home » Lumea digitală » Influenţa utilizatorilor în social media poate fi calculată: o firmă românească a inventat aplicaţia

Influenţa utilizatorilor în social media poate fi calculată: o firmă românească a inventat aplicaţia

Influenţa utilizatorilor în social media poate fi calculată: o firmă românească a inventat aplicaţia
Publicat: 20.01.2017
O firmă suceveană a lansat, în premieră, o aplicaţie prin care utilizatorii din social media pot fi ordonaţi pe verticală în funcţie de coeficientul lor de influenţă, aceasta urmând să fie folosită pentru modele de comunicare cu randamente din cele mai ridicate.

Aplicaţia Okkut (), un proiect al firmei Play by Play SRL, a fost dezvoltată şi implementată de către firma suceveană Frontline Softworks SRL, avându-l ca manager de proiect pe inginerul Sorin Pohonţu. „Coeficientul de influenţă al utilizatorului este rezultatul unui unui algoritm matematic implementat în premieră, actualizat periodic şi este un metric care depinde, în primul rând, de nivelul de engagement al membrilor reţelei cu postările sale”, a spus managerul proiectului pentru MEDIAFAX.

Ccunoaşterea coeficientul de influenţă al utilizatorilor social media în special pentru cei care se promovează on-line, arătând că sumele cheltuite sunt din ce în ce mai mari, dar randamentele scad foarte mult de la an la an.

Potrivit inginerului sucevean, reţelele sociale nu sunt organizate pe verticală şi nu se ştie exact cine este „influencer” şi cine este „marginal”, cât contează fiecare dintre ei şi cum pot fi valorizaţi ca hub-uri în reţea.

El a arătat că, în aceste condiţii, se poate cuantifica coeficientul de influenţă şi evoluţia acestuia în reţea care poate fi răsplătită. „Utilizatorul influent va deveni valoros, coeficientul său de influenţă cuantificabil şi evoluţia sa în reţea răsplătită”, a spus Sorin Pohonţu care a arătat că firmele vor înţelege valoarea şi puterea referinţei şi vor apela la cele mai corecte canale de comunicare care sunt „influencer”-ii, utilizatorii din social media care pot influenţa un procent cât mai mare dintre cei cu care interacţionează constant.

„Comunicarea are rolul de a genera comportamente, motiv suficient de puternic pentru branduri de a apela la modelele de comunicare cu randamentele cele mai ridicate”, a mai spus Sorin Pohonţu.

Potrivit acestuia, influenţa în social media nu este un metric care măsoară cantitatea şi nu a fost niciodată asimilată ştiinţific acestui concept.

„Influenţa este o noţiune calitativă, extrem de volatilă atunci când este proiectată pe eşantioane mari, insuficient de clar definite geografic sau profilate sociologic şi cultural”, a menţionat managerul proiectului.

El a subliniat că prin aplicaţia dezvoltată şi implementată de echipa sa, utilizatorii îşi vor putea afla coeficientul de influenţă în doar câteva secunde şi vor fi recompensaţi cu monede virtuale, monede cu care pot licita, alături de alţi utilizatori, pentru premii reale.

Sursa: Mediafax

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:

Ce scriu adolescenţii de azi în social media. Topul postărilor din 2016

Ce se întâmplă când minţi în Social Media. Lista mincinoşilor demascaţi pe reţelele sociale

Efectul negativ al utilizării excesive a social media. 6 din 10 utilizatori de Facebook se simt nefericiţi când văd aceste postări

Puzzle obscen pe contul de social media al ziarului oficial al Partidului Comunist din China

 


 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase