Home » Lumea digitală » Oameni VS Roboţi: Inteligenţa artificială a întrecut un pilot experimentat din cadrul NASA în timpul unei curse cu drone

Publicat: 28.11.2017
O nouă abilitate a roboţilor le-a întrecut pe cele ale oamenilor. Inteligenţa artificială a reuşit să întreacă un pilot experimentat din cadrul NASA în timpul unei curse cu drone.

Cercetătorii din cadrul laboratorului NASA din Pasadena, Califonia, au dezvăluit rezultatele a doi ani de dezvoltare a algoritmilor pentru drone autonome prin intermediul tehnologiei utilizate în cadrul navigaţiei aeronavelor. Conform NewsWeek, în cadrul testelor membrii agenţiei spaţiale au descoperit că robotul a fost agil şi nu a obosit după primul tur al cursei precum s-a întâmplat în cazul omului.

Cursa a avut loc între pilotul de drone din cadrul NASA, Ken Loo împotriva unei drone capabilă să ajungă la o viteză de 128 de kilometri pe oră. La jumătatea cursei, factorii precum agresivitatea naturală a oamenilor şi oboseala au oferit robotului un avantaj.

”Se poate vedea cum inteligenţa artificială pilotează drona pe o traiectorie lină, în timp ce pilotul uman tinde să accelereze agresiv,” declară Rob Reid, liderul proiectului.

În cadrul primului tur, Loo şi IA au obţinut acelaşi timp, dar pe parcurs drona a învăţat ruta şi a devenit mai rapidă în timp ce pilotul uman a început să încetinească din cauza extenuării mintale. ”Dronele noastre autonome pot zbura mult mai rapid. Într-o bună zi, le-am putea vedea într-o cursă profesională,” a declarat Reid.

Pe tot parcursul cursei, timpul lui Loo a variat, însă cel al dronei a rămas constant. Însă din cauza vitezei drona şi-a pierdut direcţia, iar Loo a reuşit să realizeze mult mai multe mişcări acrobatice aeriene care l-au confuzat pe oponent.