Prima pagină Lumea digitala

Televizoare Samsung – cum au ajuns coreenii lideri mondiali la vânzarea de TV-uri

02.10.2019 | ● Vizualizări: 1638 | Articol cu informatii publicitare

Ca în atâtea alte domenii, şi atunci când vine vorba de cumpărarea unui televizor, nu este o decizie uşor de luat. Pentru multă lume, care nu face achiziţia în baza preţului, ci în baza performanţelor, acţiunea de înnoire a televizorului de acasă este una survenită doar după o îndelungată şi temeinică documentare.

De multe ori, însă, principalul argument al alegerii unei anumite mărci sau a alteia, este notorietatea. Pe principiul „dacă atât de mulţi oameni au ales asta, însemnă că nu au făcut-o chiar degeaba”, liderul dintr-un anumit domeniu atrage şi mai mulţi consumatori doar prin prisma acestui fapt: că e lider.

Televizoare Samsung - oferte (LINK)

E şi cazul televizoarelor. Vorbim de televizoare Samsung, evident, liderul pieţei mondiale în materie de vânzări. Gigantul sud-coreean are şi avantajul unei experienţe îndelungate în domeniu, dar şi cel al diversităţii ofertei de modele de televizoare Samsung, pe toate gusturile şi aproape pe toate buzunarele.



Samsung este lider la vânzarea de televizoare, depăşind alţi giganţi ai acestei industrii, precum LG sau Sony, conform Digital Trends, care nu uită să menţioneze şi foştii giganţi ai industriei, acum aproape uitaţi: Toshiba şi JVC.

Televizoare Samsung - oferte (LINK)

Televizoarele Samsung deţin supremaţia din 2006, adică de peste un deceniu. Cota de piaţă a coreenilor este de 20% din totalul televizoarelor vândute la nivel mondial. LG, alţi coreeni, au o cotă de piaţă de 12%. Japonezii de la Sony, care completează podiumul, au o cotă de piaţă de 7%.

Ca să înţelegem poziţia dominantă pe piaţa de televizoare Samsung a fost prima companie care a lansat un televizor FULL HD LED în 2010 la Consumer Electronics Show (CES), din Las Vegas. Samsung deţine, totodată, şi 50% din totalul pieţei de televizoare de dimensiuni mari, de peste 75” (190 cm).

Chiar dacă primele televizoare au apărut în 1930, iar Samsung e o companie înfiinţată aproape un deceniu mai târziu, iată că sud-coreenii au reuşit să devină lideri autoritari ai pieţei de televizoare.

Iniţial, compania Samsung era o companie de export, înfiinţată în 1938. În primele două decenii de existenţă, Samsung s-a limitat la exporturile de peşte şi cereale în China. După Cel de-Al Doilea Război Mondial, au început să apară şi televizoare Samsung, odată ce coreenii s-au îndreptat spre producţia de astfel de aparate. Într-o perioadă în care în SUA şi în Europa televizoarele deveneau tot mai frecvente în casele oamenilor, Coreea şi Asia, în general, nu prinseseră încă gustul acestora.

Televizoare Samsung – oferte: LINK

Când europenii şi americanii au început să vândă televizoare în Coreea, guvernul sud-coreean a cerut companiilor străine să ofere şi companiilor coreene patentele de invenţie şi construcţie ale televizoarelor, pentru a le permite comercializarea în ţară. Samsung a fost unul din beneficiarii acestei legi. Acesta a fost startul unui drum la capătul căruia Samsung a devenit lider mondial. Restul e istorie...