Prima pagină Maratoanele Descopera Mari întrebări

Mari întrebări

• Sursa-Pixabay
    Cum reuşesc oamenii să gândească?
    17.11.2018 |

Cercetătorii din cadrul Institului Max Planck şi cei ai Institutului Kavli din Norvegia oferă o nouă propunere privind modul în care oamenii gândesc, acest lucru ar fi asociat sistemului de navigare al creierului.

• Credit: 123RF
    Care este timpul din zi în care arzi cele mai multe calorii?
    11.11.2018 |

Un nou studiu arată că ceasul intern al organismului joacă un rol esenţial în stabilirea perioadei maxime de ardere a caloriilor. S-a ajuns la concluzia că oamenii ard cu circa 10% mai multe calorii în intervalul dintre după-amiaza târzie şi începutul serii, comparativ cu dimineaţa devreme.

Cum zboară avioanele?
    10.11.2018 |

Deşi primele avioanele erau confecţionate din lemn şi pânză, cele din prezent sunt confecţionate în mare parte din metal. În ciuda acestor diferenţe, atât avioanele din trecut, cât şi cele din prezent utilizează aceleaşi concepte ştiinţifice pentru a zbura.

• Credit: 123RF
    De ce ouăle păsărilor sunt colorate?
    04.11.2018 |

O nouă analiză a pigmentării cojilor actuale şi fosilizate de ouă sugerează că acestea au evoluat să fie colorate doar o singură dată - în strămoşii dinozauri ai păsărilor actuale, conform unui studiu publicat pe 31 octombrie în Nature.

• Credit: Unpslash/Shashi
    De ce sunt atât de mulţi porumbei?
    03.11.2018 |

Astăzi, există mai mult de 400 de milioane de porumbei în întreaga lume, dintre care majoritatea trăieşte în oraşe. De fapt, au devenit atât de omniprezenţi încât mulţi oameni au început să-i deteste, fiind numiţi şi „şobolani cu aripi”. Având în vedere bolile pe care le pot răspândi, descrierea nu este departe de adevăr. Totuşi, a existat un început şi au existat unele motive care au făcut ca porumbeii să devină atât de răspândiţi în mediul urban.

• Sursa-NASA
    De ce unele galaxii nu mai formează stele?
    28.10.2018 |

Roiurile de galaxii sunt regiuni rare ale universului ce sunt alcătuite din sute de galaxii ce conţin trilioane de stele, dar şi o cantitate mare de gaz fierbinte şi materie întunecată.

• Foto arhiva
    Ce este inflamaţia?
    27.10.2018 |

Inflamaţia este o parte vitală a răspunsului sistemului imunitar la leziuni şi infecţii. Aceasta este modalitatea corpului de transmitere a unui semnal sistemului imunitar că zona trebuie vindecată şi protejată de posibile bacterii sau virusuri. Fără răspunsul psihologic, rănile pot avansa şi pot provoca moartea.

• Foto arhiva
    De ce femeile suferă mai multe migrene decât bărbaţii?
    21.10.2018 |

Migrenele pot afecta bărbaţii, femeile şi copii, însă nu în aceeaşi măsură, Dintre aceştia, femeile sunt cele ce suferă cele mai multe şi puternice migrene. Migrenele sunt mult mai puternice decât o simplă durere de cap. De obicei migrenele includ simptome precum durerea puternică de cap, uneori doar pe o parte a capului.

• Credit: 123RF
    De ce câinii husky au ochi albaştri?
    20.10.2018 |

Un nou studiu ADN efectuat pe mai mult de 6.000 de câini a scos la iveală că dublarea cromozomului 18 canin este strâns asociată cu ochii albaştri din câinii husky siberieni.

• Ce s-ar întâmpla dacă o dronă s-ar ciocni de un avion?
    14.10.2018 |

Cercetătorii de la Universitatea din Dayton au descoperit că dronele de mici dimensiuni ar putea avea un impact major asupra aeronavelor de mari dimensiuni.

• Sursa-Pixabay
    De ce este crăpată pielea elefanţilor?
    13.10.2018 |

Micile fisuri de pe pielea elefantului african au ca scop reţinerea apei şi noroiului ce ajută animalele să facă faţă radiaţiilor solare intense şi paraziţilor, arată un studiu realizat de cercetătorii Universităţii din Geneva, Elveţia.