Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » Ce animale ucidem atunci când aruncăm pe jos guma de mestecat?

Ce animale ucidem atunci când aruncăm pe jos guma de mestecat?

Publicat: 19.11.2014
Zeci de milioane de oameni mestecă zilnic gumă. Din nefericire, o mare parte dintre aceştia aruncă guma mestecată pe jos, pe unde apucă. Nu doar că este un gest de educaţie precară şi o lipsă de respect pentru ceilalţi oameni, dar s-a demonstrat că guma mestecată scuipată pe jos ucide un mare număr de păsări.
Este vorba în special de puii şi juvenilii vrăbiilor şi ciorilor, care fiind lipsiţi de experienţă încearcă să înghită orice lucru care pare să fie o sursă de hrană. În acest caz, tinerele păsări, fie confundă guma mestecată şi aruncată cu bucăţi de pâine, fie sunt atrase de gustul şi mirosul aromat al gumei. În ambele situaţii, alegerea lor este fatală, căci este suficient ca o pasăre să înghită o singură gumă pentru ca ea să moară mai apoi în chinuri atroce.
Guma de mestecat nueste digerabilă pentur nicio creaturp, deci nici pentru păsări. Odată înghiţită, guma se lipeşte de pipota păsărilor şi rămâne acolo, fiind prea mare pentru a fi evacuată odată cu excrementele. Păsările fac astfel ocluzie intestinală şi mor în dureri. În plus guma de mestecat nu este biodegradabilă şi va polua mediul timp de mulţi ani. În condiţiile în care anual se produc circa 650.000 de tone de gumă de mestecat, o bună parte din această cantitate ajunje să fie scuipată pe străzi şi în spaţiile verzi din oraşe.
Pe lângă aceste aspecte, cercetătorii au descoperit că guma de mestecat este un adevărat „rezervor” de microbi periculoşi.
Spre exemplu, pe o singură gumă mestecată, oamenii de ştiinţă au  identificat peste 1.600 specii de bacterii. Acestea se transmit şi prin tuse, strănut, mâini contaminate, etc. Prin urmare, singurul mod de a arunca în mod responsabil şi corespunzător guma de mestecat, constă în învelirea ei într-un şerveţel sau bucată de hârtie igienică după care trebuie aruncată la gunoi, nu afară şi nici măcar la toaletă.