Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » Ce se întâmplă atunci când animalele se uită în oglindă? – VIDEO

Ce se întâmplă atunci când animalele se uită în oglindă? – VIDEO

Publicat: 26.03.2015
Dacă ai aşezat vreodată o oglindă în faţa câinelui tău, probabil că te-ai întrebat ce gândeşte acesta. Cel mai probabil, animalul tău de companie nu ştie că se uită chiar la propria lui imagine.

În timp ce câinii au un dezavantaj la acest capitol, din cauza vederii lor slabe, există unele animale care au avut comportamente care au arătat că au abilitatea de a se recunoaşte în oglindă.

Aceste informaţii vin de pe urma „testului oglinzii” dezvoltat în anii ’70 de biopsihologul Gordon Gallup Jr. În cadrul testului, animalele erau aşezate în faţa unei oglinzi după aplicarea unei pete inodore şi insipide de vopsea pe feţele lor.

Frecvenţa cu care acestea o atingeau era notată şi comparată cu cea înregistrată în cazul în care animalele nu se aflau în faţa oglinzii.

Cimpanzeii au trecut acest test şi au demonstrat că tind să recunoscă în oglindă că pata respectivă se află pe feţele lor. Foarte puţine alte specii au reuşit acest lucru. Babuinii şi gorilele au observat, de asemenea, pata şi au recunoscut-o ca fiind plasată pe feţele lor.

Studiile recente au arătat că şi elefanţii sau delfinii au aceeaşi abilitate.

Păsările în schimb cred că văd alte păsări din aceeaşi specie atunci când sunt aşezate în faţa oglinzilor, cu excepţia coţofenelor, recunoscute pentru inteligenţa lor.

Oamenii nu se pot recunoaşte nici ei în oglindă până la vârsta de 12-20 de luni.

Sursă: Mental Floss