Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » De ce îşi aleargă câinii coada?

De ce îşi aleargă câinii coada?

Publicat: 28.04.2015
Învârtitul în jurul cozii este un obicei care le-a adus celebritatea unor câini. Înregistrări cu patrupezi care îşi aleargă coada s-au viralizat pe reţelele de socializare şi pe portalurile dedicate. Cercetătorii britanici au demarat un studiu de amploare pentru a vedea de ce fac câinii acest lucru şi, mai important, dacă obiceiul este legat de anumite probleme medicale.

După ce au examinat mai mulţi căţei care îşi alergă coada, cercetătorii de la Universitatea Bristol vor studia comportamentul şi sănătatea unor câini care nu au acest obicei. Patrupezii vor servi drept grup de control pentru rezolvarea misterului în care este învăluit acest obicei.

Oamenii de ştiinţă au demarat un proiect de doi ani în care vor vizita căminele a 50 de câini care nu îşi aleargă coada pentru a colecta probe de urină şi alte analize, precum şi pentru a finaliza trei exerciţii menite să testeze personalitatea şi abilitatea câinilor de a învăţa.

”A alerga în jurul cozii” este o expresie folosită cu sensul de a face ceva inutil, care consumă energie, însă cercetătorii nu ştiu de ce unii câini au acest obicei şi dacă stăpânii lor ar trebui să fie îngrijoraţi în legătură cu acest aspect.

Cercetătorii au sugerat că ar exista mai multe motive pentru alergarea cozii, printre care dorinţa de a atrage atenţia oamenilor sau anticiparea unor evenimente captivante, cum ar fi o plimbare în parc. În anumite cazuri, învârtitul în jurul cozii poate fi un semn de anxietate sau chiar de frustrare.

”Nu există prea multe informaţii în literatura de specialitate în legătură cu motivele care îi determină pe câini să se învârtă. Credem că acest comportament s-a dezvoltat ca rezultat al personalităţii şi al geneticii, dar şi ca urmare a mediului. Nu ştim însă ce înseamnă pentru sănătatea câinilor”, a precizat Beth Loftus, unul dintre cercetătorii care coordonează proiectul.

Sursă: The Independent