Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » Câţi copaci sunt în Pădurea Amazoniană?

Câţi copaci sunt în Pădurea Amazoniană?

Publicat: 30.04.2015
Pădurea Amazoniană este cea mai mare pădure tropicală din lume. Aceasta are o suprafaţă de 5,5 milioane de kilometri şi se întinde pe teritoriul a nouă state din America de Sud.

Amazonia sau Jungla Amazoniană constituie peste jumătate de păduri tropicale rămase pe Pământ şi reprezintă cel mai bogat ecosistem al lumii. Doar din 2010, cercetătorii au descoperit 400 de specii noi de plante şi de animale aici.

Din estimările mai multor biologi, Pădurea Amazoniană ar găzdui aproape 390 de miliarde de arbori divizaţi în circa 16.000 de specii.

Aceşti arbori joacă un rol esenţial în ecosistemul global. Amazonia deţine circa 17% din rezervele de carbon din lume, însă acestea nu sunt împărţite în mod egal între cele 16.000 de specii de arbori. Un studiu publicat recent într-un jurnal de specialitate a relevat faptul că 1% dintre aceste specii înmagazinează peste 50% din rezervele totale de carbon ale pădurii.

Abilitatea arborilor de a trage carbonul din atmosferă îi face să fie un scut important împotriva schimbărilor climatice. China, unul dintre statele responsabile pentru un nivel ridicat de poluare, a decis să planteze un „mare zid verde chinezersc”, din copaci. Peste 32 de milioane de acri de pădure au fost plantaţi din 2008, compensând în parte cu defrişările care continuă să aibă loc în pădurile tropicale.

Sursă: Mental Floss