Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » De ce femeile vorbesc mai mult decât bărbaţii? VIDEO

De ce femeile vorbesc mai mult decât bărbaţii? VIDEO

Publicat: 23.04.2016
Este o întrebare la care mulţi au încercat să răspundă.

Femeile vorbesc zilnic în jur de 20.000 de cuvinte, cu 13.000 de cuvinte mai mult decât bărbaţii, motivul dferenţei fiind o proteină din creier.

Potrivit oamenilor de ştiinţă de la Universitatea din Maryland, o proteina botezată FOXP2 (Forkhead-Box P2) este produsă de o genă cu acelaşi nume şi joacă un rol esenţial în învăţarea, dezvoltarea limbajului şi exprimarea orală.

Pentru a găsi o explicaţie plauzibilă la motivul pentru care femeile vorbesc mai mult decât bărbaţii, cercetători americani de la Universitatea Maryland s-au ocupat de concentraţia de FOXP2 din creier. Specialiştii au efectuat mai întâi experimente pe un grup de cobai, comparând apelurile de disperare ale puilor de patru zile despărţiţi brutal de mama lor. Situaţia de plecare este diferită de cea întâlnită la om: micii masculi fac mai mult zgomot decât femelele şi au niveluri mai ridicate de FOXP2 în creier. Însă, când se reduc aceste concentraţii la micii masculi şi la femele cresc, comportamentul se schimbă radical: micile femele strigă deodată mai mult.

Studiul, publicat în The Journal of Neuroscience, s-a desfăşurat apoi pe un grup de copii, constatându-se că, la fetiţe, cortexul cerebral este mult mai bogat în FOXP2. Acestă proteină, precum şi gena asociată, fac diferenţa, sunt de părere oamenii de ştiinţă care au realizat studiul. Datele cercetării arată că fetele au un nivel cu 30% mai mare de proteină FOXP2 decât bărbaţii. Astfel, fetiţele vorbesc în general mai devreme şi mai complex decât băieţii.