Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » De ce căscatul este contagios?

De ce căscatul este contagios?

Publicat: 09.09.2017
Este destul de greu de abţinut de la căscat atunci când persoana de lângă cască. Motivul este unul ştiinţific, aşa cum a observat o echipă de cercetători de la Universitatea Nottingham din Anglia.

Căscatul contagios este de fapt o formă imitare automată a altei persoane, conform noului studiu publicat în jurnalul Current Biology.

De asemenea, acest fenomen nu este unic la oameni. Alte animale, inclusiv câinii şi cimpanzeii, sunt susceptibile la căscat contagios, scrie Live Science.

Pentru a studia ce se întâmplă în creier atunci când cineva „prinde” un căscat, cercetătorii au observat 36 de adulţi care au fost rugaţi să se uite la filmuleţe cu alţi oameni care căscau. Utilizând stimulare magnetică transcraniană, cercetătorii au putut măsura activitatea cerebrală a participanţilor.

Într-un experiment, participanţii au fost rugaţi să se abţină de la căscat sau să caşte în voie. Apoi, instrucţiunile au fost inversate între aceştia.

Într-un alt experiment, participanţilor li s-au dat aceleaşi instrucţiuni, dar de data aceasta li s-au aplicat curenţi meniţi să stimuleze cortexul motor, care controlează căscatul. În timpul acestor experimente, persoanele participante au fost rugate să estimeze impulsul de a căsca folosind o scară.

Participanţii au rezistat doar parţial în abţinerea de la căscat. De asemenea, atunci când participanţii trebuiau să se abţină, impulsul de a căsca a crescut.

Altfel spus, „dorinţa de a căsca creşte atunci când încerci să te abţii”, precizează Georgina Jackson, autoarea acestui studiu.

Mai mult decât atât, savanţii au observat că persoanele cu o activitate cerebrală mai intensă în zona cortexului motor aveau tendinţa de a căsca mai des.

Descoperirile pot avea implicaţii pentru unele tulburări neurologice, precum sindromul Tourette, care face ca o persoană să nu se poată abţină de la anumite acţiuni.

Ce spune căscatul despre creierul tău?

Cascatul transmite un semnal sexual