Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » De ce coralul roşu poate supravieţui timp de 500 de ani?

De ce coralul roşu poate supravieţui timp de 500 de ani?

Publicat: 10.04.2018
Coralul roşu, care poate trăi chiar şi cinci secole, este una dintre numeroasele specii marine care fac ca viaţa umană să pară extrem de scurtă. Într-un nou studiu, un grup de cercetători de la Universitatea Barcelona şi Universitatea Colorado-Boulder a aflat ce face ca această specie de corali să trăiască atât de mult.

După analizarea mai multor zeci de studii care descriau speranţa de viaţă a mai mult de 200 de specii, de la spongieri, corali sau alge, cercetătorii au ajuns la concluzia că vieţuitoarele care trăiesc la adâncimi mai mari au vieţi mai lungi, scrie National Geographic.

Coralul roşu din Marea Mediterană trăieşte la adâncimi de aproape un kilometru.

Conform lui Ignasi Montero-Serra, de la Universitatea Barcelona, autorul principal al studiului, cea mai lungă perioadă de viaţă este a unui spongier şi este estimată la 11.000 de ani şi trăieşte la circa 300 de metri adâncime.

Stabilitatea mediului de la adâncime face ca speciile să trăiască mai mult. La adâncimi mai mari, animalele sunt protejate de diferite probleme care afectează speciile din apele mai puţin adânci, precum schimbările de temperatură şi furtuni.

Selecţia naturală favorizează speranţa mare de viaţă în mediile stabile „unde evenimentele aleatorii nu te omoară”, a precizat Dan Doak, co-autorul studiului de la Universitatea Colorado-Boulder. Speciile din apele mai puţin adânci sunt mult mai expuse la pericole precum prădătorii, deci nu este un beneficiu evolutiv pentru ca acestea să-şi repare corpul pentru a trăi un timp îndelungat.

De asemenea, creaturile aflate la adâncime mare se înmulţesc de obicei asexuat, putând scăpa deteriorării asociate vârstei; aşadar, deşi unele părţi pot dispărea, prin clonare, „întreaga colonie poate rămâne funcţională de-a lungul timpului”, a preciat Doak. Altfel spus, cu ajutorul clonării, „un individ este întotdeauna constituit din părţi tinere”.

Totuşi, aceste organisme pot avea probleme. Apele adânci nu au fost până acum deranjate de activitatea umană, dar ameninţările în creştere afectează habitatele şi speciile. Spre exemplu, s-a demonstrat că schimbarea climatică afectează aceste ecosisteme. Alte ameninţări sunt diferitele tipuri de poluare. „Animalele care trăiesc mult la aceste adâncimi cresc şi se reproduc încet, astfel se pot adapta greu la noi condiţii de mediu.

93% din Marea Barieră de Corali este afectată de albire. ”Este o TRAGEDIE” – FOTO+ VIDEO