Home » Natură » De ce e Pământul mai verde cu toate că au avut loc defrişări masive

De ce e Pământul mai verde cu toate că au avut loc defrişări masive

Publicat: 02.04.2015
În ciuda ultimelor decenii în care au avut loc defrişări, Pământul devine din ce în ce mai verde. Un studiu publicat de revista Nature Climate Change arată că în ultimul deceniu pământul a deveni mai verde.

Cu toate că în Africa de Sud şi Asia de Sud-Est au avut defrişări masive, studiul arată că declinul din aceste zone a fost recuperat prin creşterile de copaci şi arbuşti din savanele din Africa şi Australia.

Plantele absorb un sfert din dioxidul de carbon pe care oamenii îl degajă în atmosferă prin arderea carburanţilor fosili. Dar odată cu creşterea plantelor verzi această absorbţie a crescut. Acest lucru va duce la încetinirea schimbărilor climatice, afirmă autorii studiului.

Cercetătorii au studiat modul în care plantele şi vegetaţia absorb dioxidul de carbon şi au dezvoltat o nouă tehnică de a face din aceste schimbări biomasă vegetală folosind măsurători prin satelit ale schimbărilor în radiaţia de radiofrecvenţă emise de suprafaţa Pământului. Această tehnică este numită cuptor cu microunde pasiv . Cercetătorii au declarat că au extras  informaţiile privind  vegetaţia de la mai mulţi sateliţi şi le-au comparat cu cele din ultimele două decenii. Astfel, au descoperit că în perioada  2003- 2012 valoarea totală a vegetaţiei de la sol a crescut cu aproximativ 4 miliarde de tone de carbon.

Ceea ce i-a uimit pe cercetători arată că, în medie, astăzi Australia este mai verde decât acum două decenii. Asta în ciuda urbanizării masive şi a defrişărilor.

SURSA: Iflscience