Home » Natură » Raport DRAMATIC: populaţiile marine globale s-au înjumătăţit. Care este cauza

Raport DRAMATIC: populaţiile marine globale s-au înjumătăţit. Care este cauza

Publicat: 17.09.2015
Reprezentanţii World Wide Fund for Nature (WWF) atrag atenţia asupra scăderii dramatice din ultimele patru decenii a populaţiei marine globale, indiferent că vorbim despre mamifere, păsări, reptile sau peşti.

În cel mai recent raport, Living Blue Planet, WWF publică date care arată că populaţia de mamifere, păsări, reptile şi peşti din marile oceane a globului s-a înjumătăţit din 1970 până în prezent, informează The Telegraph.

Acest declin este cauzat în principal de pescuitul ilegal, poluare şi schimbările climatice.

Degradarea ecosistemului marin are ca efecte şi scăderea stocurilor de peşte pentru consumul uman între 1970 şi 2010. Studiul WWF demonstrează că familiile de ton şi macrou s-au diminuat cu 74% în ultimii 40 de ani.

Marco Lambertini, preşedintele WWF International, afirmă că oceanele suferă din cauza pescuitului masiv, care nu mai permite speciilor de peşti să îşi termine ciclul natural de reproducere.

Mai mult, el atrage atenţia generaţiilor actuale să îngrijească ecosistemele marine şi să asigure viitorul lor pentru generaţiile viitoare.

Peştii nu sunt singura specie marină afectată. Activitatea umană din oceane afectează şi recifurile de corali şi algele, care au un rol important în dezvoltarea vieţuitoarelor marine.

WWF îi invită pe liderii globali să includă problema habitatului din marile oceane pe lista de priorităţi a Programului de dezvoltare sustenabilă a Naţiunilor Unite pentru următorii 15 ani.