Home » Natura » Paradox. Extinderea suprafeţelor de conifere contribuie la încălzirea globală. ”Plantarea de copaci nu este glonţul magic care ne va salva”

02.08.2016
Anumite specii de copaci, în principal coniferele, au contribuit în ultimele secole la încălzirea globală, relevă un studiu realizat de Laboratorul pentru Ştiinţele Climei şi Mediu din oraşul francez Gif-sur-Yvette, relatează revista Science.

Cercetătorii au analizat evoluţiile fondului forestier din Europa în ultimii 260 de ani, descoperind că, deşi suprafaţa împădurită a crescut cu 10%, efectele asupra temperaturii globale au fost negative.

Experţii au stabilit că fondul forestier scăzuse dramatic în Europa în perioada 1750-1850, dar de atunci a crescut cu 386.000 de kilometri pătraţi. În prezent, suprafeţele împădurite sunt cu 10% mai extinse decât în momentul începerii revoluţiei industriale.

Potrivit studiului, problema o reprezintă schimbarea speciilor de copaci, mai precis cultivarea în principal a coniferelor, în detrimentul arborilor cu frunze mari.

„Din cauza cultivării în principal a speciilor de conifere, temperatura globală a crescut cu 0,12 grade Celsius începând cu anul 1750”, a explicat, potrivit BBC, dr. Kim Naudts, coordonatorul studiului efectuat în Laboratorul pentru Ştiinţele Climei şi Mediu din oraşul francez Gif-sur-Yvette.

„Temperatura a crescut pentru că arborii coniferi absorb radiaţii solare. Prin schimbarea speciilor de arbori s-au schimbat cantităţile de radiaţii, apă şi energie în zonele împădurite. Coniferele au impact negativ pentru climă, pentru că absorb mai multă lumină din cauza culorilor închise, depozitând căldură care altfel ar fi reflectată în spaţiu”, a subliniat cercetătorul.

„Noile concluzii relevă că plantarea copacilor, cel puţin în zonele de climă temperată, nu este suficientă pentru limitarea încălzirii globale”, a comentat Vivek Arora, cercetător la Centrul canadian pentru Analizarea Evoluţiilor Climatice.

„Plantarea de copaci nu este glonţul magic care ne va salva de modificările climatice”, a adăugat Arora, care nu a participat la realizarea studiului.

Cât de mult ne protejează masca artizanală făcută acasă. Explicația unui medic român