Home » Natură » Cele mai ciudate 10 vieţuitoare din lume – FOTO

Cele mai ciudate 10 vieţuitoare din lume – FOTO

Publicat: 28.05.2016
Oamenii de ştiinţă cred că 10 milioane de specii de animale sunt încă nedescoperite în întreaga lume. În fiecare an, la aniversarea lui Carolus Linnaeus, botanistul suedez din secolul 18, considerat tatăl taxonomiei moderne, Institutul Internaţional pentru Explorarea Speciilor lansează o listă cu topul celor mai noi specii descoperite, din cele peste 18.000 înregistrate în ultimele 12 luni.

Topul 10 din acest an cuprinde vieţuitoare neobişnuite:

Ţestoasa uriaşă, Galapagos, Ecuador – Seamănă foarte tare cu ţestoasele obişnuite, însă aceste vieţuitoare descoperite în partea estică a insulei sunt specii noi. Se mai găsesc în jur de 250 astfel de ţestoase în prezent, deci, descoperirea trebuie să fie corelată rapid cu măsuri de conservare a speciei.

Hominin, Africa de Sud – Este o vieţuitoare care se aseamănă foarte mult cu fiinţele umane din punctul de vedere al mărimii şi greutăţii şi câteva calităţi asemănătoare cu cele ale strămoşilor. De exemplu, cutia craniană a acestei vieţuitoare este similară cu cea a strămoşilor omului care au trăit în urmă cu 2 – 4 milioane de ani în urmă. Această fiinţă este considerată o cheie în ceea ce priveşte stabilirea procesului nostru evolutiv.

Vezi continuarea în Gândul!