Home » Natură » Primii DOI ”pui de dragon” au eclozat într-o peştera antică din Slovenia – FOTO

Primii DOI ”pui de dragon” au eclozat într-o peştera antică din Slovenia – FOTO

Publicat: 07.06.2016
În adâncurile unei antice peşteri slovene tocmai a apărut un pui de dragon.

Micul „OLM”, aşa a fost numit din punct de vedere tehnic, a fost filmat în timp ce se pregătea să iasă din ou.

Noua mamă este o specie de salamandre oarbă. În februarie, această salmandră a fost văzută depundând mai multe ouă, o privelişte extrejm de rară, fiindcă această specie se reproduce doar o dată sau de două ori într-un deceniu.

La exact patru luni după ce această femelă a depus 64 de ouă, un ou a eclozat şi din el a ieşit un mic dragon drăguţ şi sănătos.

Mica creaţie a ieşit din plicul său embrionar şi a început să înoate agitat prin acvariul de incubare, unde era monitorizat cu atenţie. Literatura de specialitate confirmă că puii olm luptă mult pentru a scăpa de peretele oului şi, în mod normal, aceştia întreprind mai multe încercări.

Din lotul iniţial de ouă, cercetătorii consideră că cel puţin 22 dintre ele sunt susceptibile de a ecloza. Toate ouăle sunt observate îndeaproape de cercetători.

„Dacă totul va merge bine, puii de dragoni vor creşte mari. Deşi ei nu vor putea respira cu foc, acest lucru va fi momentul potrivit pentru focuri de artificii!”, a declarat reprezentantul personalului de la peştera Postojna din Slovenia.

Aceste amfibii sunt exclusiv singurele vertebrate care locuiau în peşterile din Europa, iar descendenţa lor evolutivă pare să se întindă în urmă cu 200 de milioane de ani. Aceastea s-au adaptat la un set anume de condiţii de mediu.

Aceste salamandre trăiesc în acea peşteră de aproximativ un secol, dar se reproduc cu mai puţin succes, numai unul din fiecare 250 de ouă eclozează cu succes. Atât sursele de lumină, cât şi schimbările puternice în chimia mediului lor acvatic, distrug imediat ouăle. Din aceste motive, cercetătorii au creat un acvariu special.

Un eveniment de succes a fost incubaţia multiplă, din care, la 4 luni a eclozat un ou. Această decizie de a crea un acvariu artificial este considerat un avantaj enorm pentru speciile pe cale de dispariţie, ale căror habitate sunt din ce în ce mai rare şi nu le permit să trăiască din cauza uzurpării umane şi a poluării masive.

La scurt timp, un al doilea pui de dragon a eclozat! Acestuia i-a luat un pic mai mult timp ca să evadeze din ou. Dar a reuşit!