Home » Natură » Un urs foarte rar a fost împuşcat în nordul Canadei – VIDEO

Un urs foarte rar a fost împuşcat în nordul Canadei – VIDEO

Publicat: 09.06.2016
Animalul a fost ucis în mod legal.
Un urs grolar (hibridul rezultat din împerecherea unui urs grizzly cu un urs polar) a fost ucis de vânătorul Didji Ishalook în apropierea localităţii canadiene Arviat, la începutul acestei luni. Ursul a fost împuşcat ca parte a unui program care le permite inuiţilor să vâneze, pentru a-şi asigura necesarul de hrană.

Aceste animale sunt cunoscute sub numele de ,,urşi pizzly”, dacă masculul este un urs polar, sau ,,urşi grolari”, atunci când masculul este un urs grizzly. În cazul de faţă, nu se cunoaşte cu exactitate din ce specie face parte ursul ucis, însă se ştie cu siguranţă că este un hibrid.

În momentul de faţă, în sălbăticie există foarte puţine exemplare de urşi grolari. Numărul lor este, totuşi, în continuă creştere, datorită încălzirii accelerate a climei, care determină urşii grizzly să se îndrepte tot mai mult spre nordul Canadei şi al Alaskăi, unde intră în contact cu urşii polari. Datorită faptului că cele două specii au structuri genetice similare, hibrizii rezultaţi apar cu o frecvenţă mult mai mare decât s-ar întâmpla în cazul în care urşii grizzly şi cei polari nu ar fi înrudiţi.

Sursa:youtube.com/NewsBeat Social

Apariţia ursului grolar este o consecinţă directă a schimbărilor climatice, care determină, într-un fel sau altul, declanşarea unei selecţii naturale în rândul speciilor animale. Prin urmare, cercetătorii spun că este probabil ca, datorită încălzirii climei, numărul urşilor grolari să îl depăşească pe cel al urşilor polari.

Există experţi care susţin că urşii grolari nu vor putea supravieţui în regiunile arctice. ,,Apariţia hibrizilor nu este benefică pentru viitoarele populaţii de urşi polari. Sub nicio formă, nu va exista o specie de urşi care va putea trăi în zona Oceanului Arctic”, a declarat cercetătorul Chris Servheen (Universitatea din Montana) pentru Vice News.

Închisoare pentru uciderea barbară a unui irbis