Home » Natură » O nouă specie de tarantulă a fost denumită după scriitorul Gabriel Garcia Marquez

Publicat: 15.07.2016
În general, tarantulele îşi utlizează perii pentru atac, însă o nouă specie pare să îi folosească într-un mod cu totul nou.

Noua specie de tarantulă a fost descoperită în lanţul muntos Sierra Nevada de Santa Monica, din Columbia. Pentru a prezenta un omagiu ţării în care a fost descoperită, tarantula a fost denumită Kankuamo marquezi, după renumitul scriitorul Gabriel Garcia Marquez.

În momentul în care au examinat păianjenul, cercetătorii au constatat că acesta aparţinea unei specii necunoscute până atunci. Perii săi pentru atac sau perii urzicători arătau diferit faţă de perii altor tarantule. Majoritatea tarantulelor îşi utilizează perii pentru apărare, dar această nouă specie este singura care îi foloseşte în contact direct cu atacatorul.

,,Noua descoperire reprezintă o majoră contribuţie pentru cunoştinţele noastre despre arahnidele din Columbia şi un semn că sunt încă multe lucruri pe care trebuie să le mai aflăm”, susţine Carlos Parafan, entomolog la Universitatea Republicii din Uruguay.

Numele păianjenului, Kankuamo, onorează primii indigeni din Columbia, care au trăit pe versantul estic al munţilor Sierra Nevada de Santa Monica. Desigur, numele tarantulei a fost ales şi pentru a-l onora pe faimosul autor columbian care a căştigat  premiul Nobel pentru literatură în 1982.

În timp ce Marquez era faimos pentru realismul său magic, noua specie de tarantulă va fi cunoscută pentru extraordinarii săi peri. Probabil, aceştia au evoluat pentru a contracara atacul direct, au declarat cercetătorii.

15 lucruri fascinante despre păianjeni pe care probabil nu le ştiai. Cum arată „devoratorul de păsări”