Home » Natură » Un cuib cu 10 ouă de dinozaur, descoperit lângă Râşnov. Unde pot fi admirate

Un cuib cu 10 ouă de dinozaur, descoperit lângă Râşnov. Unde pot fi admirate

Publicat: 01.09.2016
,,Înfricoşătorul zburător din Haţeg'' s-a întors în Dino Parc-ul din Râşnov. În cadrul parcului a fost expusă şi o nouă descoperire, un cuib cu 10 ouă de dinozaur din specia hadrosauroid (,,dinozaurul cu cioc de raţă'') Telmatosaurus trassylvanicus.

Hatzegopteryx a fost descoperit în 1987 de către profesorul Dan Grigorescu în zona Haţegului. Marele zburător are o deschidere a aripilor de 12 metri şi un craniu de trei metri, dinozaurul a trăit acum 68 de milioane de ani, în prezent este considerat cel mai mare dinozaur zburător din lume.

În cadrul noii expoziţii din Râşnov, a fost prezentată replica 1:1 a dinozaurului împreună cu o nouă descoperire, un cuib cu 10 ouă reale de dinozaur descoperit la Tuştea, lângă Haţeg

Cercetătorii au reuşit să stabilească apartenenţa ouălor la specia Telmatosaurus datorită fragmentelor din scheletul puilor descoperite lângă cuib. Descoperirea este importantă deoarece acest tip de ou sferic, cu coajă ornamentată  cu noduli rotunzi şi cu o microstructură prismatică, aparţine speciei de ouă numită Megaloolithus. Până la descoperirea de lângă Haţeg se considera că aceste ouă aparţin dinozaurilor ierbivori din familia Titanosaurilor.

,,Înfricoşătorul zburător din Haţeg, aşa cum l-am botezat este, din punctul meu de vedere, un motiv de mândrie naţională şi o premieră mondială pentru mult timp de acum încolo”, afirmă profesorul Dan Grigorescu.