Home » Natură » Girafele au fost puse pe lista animalelor pe cale de dispariţie

Girafele au fost puse pe lista animalelor pe cale de dispariţie

Publicat: 09.12.2016
Biologii afirmă că girafele, cele mai înalte mamifere ale planetei, sunt pe cale de dispariţie.

Populaţia de girafe s-a micşorat cu 40 de procente în doar 30 de ani, iar cercetătorii au declarat specia ca fiind pe cale de dispariţie.

În 1985 existau între 151.000 şi 163.000 de girafe, dar în 2015 numărul a ajuns la 97.562, conform  Uniunii pentru Conservarea Naturii (UCN). În cadrul unei conferinţe despre biodiversitate din Mexic, 35 de specii au fost catalogate ca fiind în pericol, iar şapte specii au fost scoase de pe lista animalelor pe cale de dispariţie.

În cadrul conferinţei din 2016, doar girafelor le-a fost schimbat statutul, fapt provocat de schimbările din habitatul mamiferelor.

Deşi cercetătorii considerau, până recent, că elefanţii sunt speciile care ar trebui monitorizate atent. Acum cercetătorii au descoperit că populaţia de girafe nu a fost monitorizată corespunzător, recent experţii au descoperit că există 9 specii de girafe.

,,Există o tendinţă puternică de a neglija speciile cunoscute precum girafele sau cimpanzeii,” a declarat Stuart Pimm, din cadrul Universităţii Duke.

Sursa: ABC News