Home » Natură » Cum arătau de fapt dinozaurii? Experţii au descoperit detalii despre apariţia primelor păsări

Publicat: 03.03.2017
Un dinozaur care a trăit acum 160 de milioane de ani avea membrele asemănătoare cu cele ale păsărilor din zilele noastre, spun paleontologii.

Experţii susţin că dinozaurul avea membrele superioare asemănătoare cu aripile păsărilor. Prin utilizarea laserelor cu intensitate înaltă, au reuşit să obţină detalii vizibile despre aspectul creaturii, notează BBC.

Cercetarea a oferit detalii despre originile zborului, despre care se credea că a evoluat acum 150 de milioane de ani. Michael Pittman de la Universitatea din Hong Kong a declarat că studiul oferă detalii despre originile păsărilor

,,În cadrul studiului am utilizat lasere puternice pentru a observa ţesutul moale conservat de-a lungul oaselor dinozaurului Anchiornis,” spune Pittman.

Credit: WANG XL, PITTMAN M ET AL. 2017

Dr. Stephen Brusatte de la Universitatea din Edinburgh, care nu a fost implicat în studiu,  a declarat că procedura oferă dovezi privind asemănările dintre dinozauri şi păsările din zilele noastre.

Anchiornis, a trăit în China în timpul perioadei Jurasicului, moment în care, experţi, susţin că ar fi apărut primele păsări. Creatura era acoperită de pene negre cu dungi albe.