Home » Natură » A fost descoperită metoda prin care poate fi rezolvată problema încălzirii globale

Publicat: 28.04.2017
Nivelul de dioxid de carbon din atmosferă este în continuă creştere, aşadar orice încercare de prevenire sau diminuare a efectului de seră ar putea salva viitorul planetei.

Profesorul de chimie Fernando Uribe-Romo din cadrul Universităţii din Florida, a descoperit o nouă metodă prin intermediul căreia aerul este purificat şi este creată energie în acelaşi timp, informează Unilad.

Noua sa metodă implică declanşarea unui proces artificial de fotosinteză  prin intermediul căruia gazele ce produc efectul de seră pot fi transformate în aer curat, de asemenea, în timpul procesului, este produsă energie.

Cercetătorii au încercat în ultimii ani să descopere reacţia care ar putea furniza rezultatul dorit. Înaintea descoperirii lui Romo, cercetătorii au încercat să descopere o sursă de lumină potrivită, însă prin adăugarea moleculelor organice de titanium a fost obţinut rezultatul dorit.  Pentru a testa reacţia, echipa a construit un ,,Fotoreactor cu led” în care au adăugat dioxid de carbon pentru a observa dacă procesul sintetic de fotosinteză va avea loc.

Profesorul speră ca în viitor să poată fi utilizate diferite tipuri de lumină pentru obţinerea aceleiaşi reacţii. ,,Cred că ar trebui amplasate astfel de staţii în zona centralelor electrice. Astfel gazul ar rămâne în staţie şi ar fi reciclat pentru producerea energiei,” a declarat profesorul.