Home » Natură » Cel mai mare cuib al unui strămoş al păsărilor avea dimensiunea unei roţi de maşină 8X8

Publicat: 14.05.2017
O specie de păsări-dinozaur recent descoperită avea dimensiuni uimitoare, cu unii indivizi ajungând şi la opt metri înălţime şi cântărind trei tone, conform unui nou studiu asupra embrionilor descoperiţi în China în anii '90.

Din păcate, nu există o fosilă întreagă, iar studiul s-a concentrat pe măsurătorile unui embrion găsit într-un ou (imaginea de mai jos), relatează Popular Science.

Credit: Zhao Chuang

Determinarea speciei s-a încercat încă de atunci, dar individul „era prea mic pentru a fi eclozat”, precizează Darla Zelenitsky. „Era încă un embrion atunci când a murit, iar cumva a fost înlăturat sau scos din ou”, adaugă aceasta.

Caracteristicile sunt similare cu alte proto-păsări gigant, deşi exemplarul este de doar 38 de centimetri (imaginea de mai jos).

Credit: Zhao Chuang

Alături de studiile asupra ouălelor lungi de 60 de centimetri, cercetătorii au putut descrie noua specie numită Beibeilong sinensis, care înseamnă „puiul dragon de China”.

Zelenitsky adaugă faptul că „ouăle au fost aşezate în cerc, lăsând un loc liber în mijloc, unde probabil ar fi stat pasărea”. Din acest motiv, cercetătorii consideră că proto-păsările cloceau ouăle într-un mod similar cu modul în care o fac păsările actuale. Astfel, cuibul putea atinge un diametru de 3,5 metri, aproximativ cât roata unei maşini 8X8.

Câte specii de dinozauri mai trăiesc azi pe Pământ? Răspunsul unui cercetător vă va surprinde